Hoelang blijft annanas goed?

Annas nog in schil, hoelang kun je die bewaren? en wat is dan de juiste bewaar temepratuur? uiteraard dat hij eetbaar blijft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

Bewaren: Buiten de koelkast. Ananas rijpt na de pluk nauwelijks meer; we streven er dan ook naar om alleen rijpe vruchten te verkopen. Ananas is een Laag Temperatuur Bederfelijk (LTB) product, wat wil zeggen dat een te lage temperatuur de kwaliteit en smaak van ananas aantast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op kamertemperatuur bewaren. Ananas is niet meer goed als er bruine plekken op komen en hij hier en daar zacht wordt. Ook ontstaat er vaak schimmel onderop.

Hij is op zijn lekkerst als hij oranje/geel is. Je kunt dit testen door aan de blaadjes te trekken. Laten deze goed los dan is hij goed rijp. Maar ook als hij nog groenig is, kun je ananas goed eten. In feite is hij al rijp als hij in de winkel ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewaar een ananas tot hij rijp is bij kamertemperatuur.
Daarna is de ananas op een koele plek (12 graden Celsius) nog 1 - 2 dagen houdbaar. Onder de 8 graden Celsius treedt er bij ananas 'koudrot' op: de ananas wordt niet meer rijp en gaat van binnenuit rotten. Leg een ananas dus nooit in de koelkast, ook niet in de groentelade.
Amadea