kan je van te veel fruit eten te dik worden?

en wanneer is het teveel, meer dan de aanbevolen 2 stuks fruit per dag?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een teveel aan energie is een teveel aan energie, ongeacht waar het vandaan komt. Dus zodra jij meer energie (van fruit) binnenkrijgt dan dat je verbrand, kom je ervan aan.

Veel fruit is rijk aan suikers. En elk stuk fruit dat je eet is dus oopk een calorien bom. Dus ja. Je kan dik worden van fruit eten. Natuurlijk is fruit niet de enige oorzaak van het dik worden. Je gehele dieet is dan te rijk aan energie. Dus er is geen vast antwoord op hoeveel te veel is. Je moet gewoon over de hele dag niet te veel energie tot je nemen. En die hoeveelheid is weer afhankelijk van geslacht, leeftijd en levensstijl

Te veel fruit eet je niet snel. Als je veel fruit eet, dan eet je andere dingen immers weer minder. Fruit is gezond. de andere zaken, die je nu minder eet, zijn hoogstwaarschijnlijk minder gezond. Als je uitgebalanceerd en gezond eet, wordt je niet snel te dik, zeker niet als je er ook nog voldoende bij beweegt.

Wat is teveel fruit. Sinds ik minimaal 7 (Zeven) stuks fruit per dag eet ben ik afgevallen tot gezond gewicht en blijf daar moeiteloos op. Ik eet alleen s'ochtends fruit en de rest van de dag met de pot mee. Dus van veel fruit word je niet dik.

Eén, twee of drie stuks of porties fruit per dag maakt niet zoveel uit. Gemiddeld twee lijkt me niet zo'n gekke richtlijn. Als je veel meer fruit eet dan is het raadzaam om ander calorierijk voedsel, met name andere koolhydraten, te verminderen, want de meeste vruchten zijn rijk aan suikers, dus aan koolhydraten en aan calorieën. Allan Carr's systeem om met fruit af te vallen werkt inderdaad wel omdat je alleen maar fruit mag tot aan de lunch. Maar het werkt zolang je dat volhoudt. Koolhydraatbeperking (niet koolhydraatarm) werkt doorgaans beter tegen hongergevoel, waardoor je het langer volhoudt om minder calorieën naar binnen te werken. Daarbij kun je evengoed één of twee stukjes fruit per dag eten.

Ik zag zo'n 2 jaar geleden een documentaire over mensen met extreem overgewicht. Ze zaten in een kliniek om af te vallen. Er zat daar ook een mevrouw die verslaafd was....aan sinaasappels. Ze at zo'n 40 sinaasappels per dag, verder bijna niets. En ze was echt moddervet. Ik vond het zo opmerkelijk, dat ik het niet meer vergeten ben. En bij deze een duidelijk antwoord op je vraag! Ja! Als je echt extreem veel fruit eet (wanneer je het als een soort verslaving tot je neemt), kun je er inderdaad (heel erg) dik van worden.

"te" is altijd slecht voor je.

Bronnen:
groetmoeders wijsheid

Dit kan. In een stuk fruit zitten glucose en fructose suikers. Fructose is een riskante suiker, omdat deze eerder als vet wordt opgeslagen dan andere suikers. Het zit vooral in fruitsoorten als peer, appel, aardbeien en druiven. Eet je dus teveel fruit, dan bestaat eerder de kans dat de fructose wordt veranderd in vet, waardoor je dieet nadelig wordt beïnvloed. Wanneer je dagelijks fruit eet is het beste moment om dit te doen in de ochtend. Het lichaam kan de suikers dan het beste verwerken. Het advies van het Voedingscentrum is: twee porties fruit per dag. Fruit levert calorieën, die vooral afkomstig zijn van suikers. Te veel fruit kan dan ook leiden tot overgewicht. Zolang je een gezond gewicht hebt is veel fruit eten prima. Merk je dat je gewicht stijgt doordat je mee fruit eet dan dat aanbevolen is, houd het dan bij de twee keer fruit

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezond...
http://www.voedingscentrum.nl/nl/voedingsc...

Wat is gezond eten? Dat is een hele interessante, maar ook een hele ingewikkelde vraag. Want er is bijna geen voedingsmiddel op te noemen dat per definitie gezond is. Zelfs fruit niet. Sterker nog, van te veel fruit eten kun je zelfs dik worden! Want ook al bevat fruit hele goede voedingsstoffen, zoals vitamines en vezels. Er zitten ook calorieën in en dat wordt nogal eens over het hoofd gezien. Van te veel calorieën word je dik. Of die nou in fruit of in brood of in chocolade zitten. Dat maakt niets uit. Lees meer hierover op deze site: http://gezondheid.blog.nl/overgewicht/2010/03/11/te-veel-fruit-maakt-dik

Je wordt dik van alles wat TE veel is.

Nou en of..Vooral bananen zijn dikmakertjes. Hoe zoeter en vettiger het fruit, hoe meer het aanzet, is , mijn ervaring. Ik heb eens gelezen dat aardbeien en watermeloen haast geen calorieen bevatten. En banaan is ongeveer het ergste.. De sportschoolhouder die mijn man begeleidt heeft gezegd dat hij het beste maar geen bananen meer kan eten. Je moet je een rotje sporten om die ballast weer weg te krijgen...

Ja niks is goed als je er te veel van neemt. In fruit zit ook suiker. Dus dan als je dan 50 kilo suiker binnen krijgt doo dat fruit is dat hetzelfde als wanner je veel Cola drinkt waar dan intotaal ook 50kilo zuiker zit. Net als die vraag, wat is zwaarder een kilo veren of een kilo stenen (ofzo iets)

Hallo, Zover ik van biologie heb geleerd. zitten er in fruit goede suikers, die gelijk worden verbrand en niet snel worden omgezet in vet. maar natuurlijk is alles waar "te" voor staat slecht. maar het maakt denk ik weinig uit dus als je 3 stukken fruit op een dag eet.

Wel van bananen,niet van appels en mandarijnen

Je kunt ook dik worden van te eenzijdig eten. En van te weinig eten omdat je lichaam dan in een soort spaarstand raakt, voor de betere tijden. Dus ik denk dat het wel klopt dta je te dik kunt worden (blijven) van teveel fruit

van fruit kan je dik worden als je er teveel van eet. in 1 appel zitten wel 2 à 3 suikerklontjes. je moet wel elke dag fruit eten maar niet teveel op 1 dag. als plaatsvervanger van al dat fruit kan je ook bijv. rijstewafels eten.

ja volgens mij zelf kun je daar inderdaad wel degelijk te dik van worden ja. want in fruit zitten best wel veel suikers . ook al zijn het suikers die van nature al in het fruit zitten. toen ik een tijdje geleden een mandarijnen tic had at ik een halve kist per dag leeg. Nou en of ik daar van aan kwam. En t lag echt wel aan die mandarijnen want iemand die er zowat 50 per dag eet heeft geen zin meer aan brood of aardappels of chips of snoep . Ik noem even het getal 50 maar t zou ook maar zo kunnen zijn dat het er nog meer waren.( tjonge wat dacht ik dat ik gezond bezig was zeg!) bovendien zit er behalve suiker ook nog zuur in fruit. en das dus slecht voor je tanden. laat het dus gewoon bij je appeltje om 10 uur en je mandarijntje of banaan na de warme hap. dan zit je altijd goed. ( trouwens als je aardbeien of kersen eet dan mag je er wel meer hoor! een handje vol zeg maar )

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100