Is baking soda ongezond voor je?

een jaar geleden
3K
TurfGraver
een jaar geleden
Als je niet "te veel" neemt niet.
Heeft zelf gezondheid voordelen (met mate).
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Daar zijn de meningen over verdeeld. Kan er zelf in elk geval niet tegen.

Antwoorden (2)

Is soda schadelijk voor de gezondheid?
Als er te veel natriumbicarbonaat wordt toegediend, kan de zuurgraad van het lichaam te hoog worden. Dit kan leiden tot onder meer vermoeidheid en misselijkheid. In extreme gevallen komen vermindering van bewustzijn en zelfs coma's voor.
Toegevoegd op 03 juli 2022 15:57: bron
fremar
een jaar geleden
TurfGraver
een jaar geleden
Ik vermoed dat men hier baking soda bedoeld. ;)
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/195305-baking-soda-gezondheidsvoordelen-van-zuiveringszout.html
tinus1969
een jaar geleden
Dat kan alleen bij enorme hoeveelheden natriumbicarbonaat. Verder is het een lichaamseigen stof. De hoeveelheden in bv brood etc zijn onschadelijk.
Bij correcte inname is het juist goed voor je gezondheid! Natriumbicarbonaat, ook wel baking soda of zuiveringszout genoemd vanwege de zuiverende werking, is namelijk een lichaamseigen stof die zure afvalstoffen in het bloed kan neutraliseren en overtollige zuren laat afvoeren. Je maagzuur wordt erdoor op peil gehouden. De beste methode is het om één keer per dag na een maaltijd 1 theelepel zuiveringszout in een glas warm water om te roeren en op te drinken.
Amadea
een jaar geleden