Ik houd mijn verjaardag in een cafe. Kan ik korting krijgen op bier en wijn?

Ik betaal de rekening voor mijn gasten (ongeveer 15 personen), tot een bedrag van 300 euro. Alleen bier en wijn betaal ik. Heb geregeld met barman dat er een paar rondes met hapjes komen bovendien, die ook door mij betaald worden. Kan ik verlangen dat de prijs per biertje en per wijntje, lager is dan normaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Ja hoor, ik zou gewoon proberen te onderhandelen. Nee heb je.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is altijd te bespreken natuurlijk.
Afdingen kan ook in de horeca. Je moet alleen brutaal genoeg zijn het te vragen. Niemand zal nee zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een vaste prijs afspreken met de eigenaar, een
vaste prijs per persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt altijd onderhandelen. Dan wordt er gezegd: Kan je er niet een mooi prijsje van maken? Of zo n soort term.

Of hier in jouw geval: je kijkt naar de prijs van bier en wijn, en doet dan zelf een voorstel, bv. 2 euro per glas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een commercieel cafe is kan dat zeker wel. De vraag is hoeveel de barman er al op verdient, en hoeveel hij op een gewone avond zal verdienen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is eigenlijk puur onderhandeling.

Je kan het niet eisen dat de barman dit doet, maar je kan natuurlijk altijd vragen of er iets te regelen is met de prijs! Nu moet ik zeggen dat er vaak niet zo heel veel marge te behalen is, maar je kan het altijd proberen!

Laten we wel wezen, voor 300 euro, mogen ze ieder toch al gauw 8 drankjes de man en lang niet iedereen drinkt even veel :) Wellicht kan je iets bespreken (even uitrekenen hoeveel drankjes je kan betalen voor 300 euro en dan hier wat bij op doen aan aantal:
2,2 euro per biertjes, = 9 drankjes de man: Vraag of je 10 drankjes de man mag doen bijvoorbeeld :) Als je in bedragen gaat handelen heb je al gauw: Nee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is idd beter om over goederen dan over geld te onderhandelen. Uiteindelijk lijkt het vaak op hetzelfde neer te komen, maar men is sneller geneigd akkoord te gaan bij onderhandeling over goederen dan over geld.
Ik heb zelf een tijdje in de horeca gewerkt. Bij sommige cafés is dit inderdaad mogelijk. Bij ons was het zelfs zo dat bij een groep van 15 of meer er vaak kortingen van 10 tot 20% waren.