hoe kan je jezelf door iets natuurlijks laten afweren van lekkernijen??

weet iemand hoe je je natuurlijk niet laat toegeven aan lekkernijnen zoals taart chocoladerepen koekjes extra boterhammen en crackers eten terwijl je helemaal geen honger hebt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Na het eten tanden poetsen: poets direct na het eten meteen je tanden. Ten eerste heb je door de pepermuntsmaak minder trek en vaak heb je geen zin meer om nog eens je tanden te gaan poetsen en zul minder snel iets gaan eten.

Je kunt jezelf van eten afhouden door jezelf aan te leren dat je, zodra je merkt dat je wilt gaan eten terwijl het nog geen etenstijd is, iets heel anders te gaan doen. Dat moet dan wel telkens hetzelfde zijn, zodat het een patroon in je gedrag kan worden. Bijvoorbeeld kun je jezelf aanleren een blokje om te lopen wanneer je wilt gaan eten. Of een hoofdstuk te studeren. Of wat je maar wilt. Net zo lang tot het een gewoonte is geworden.

Helaas herken ik het probleem... Maar ik weet gelukkig ook dat suikerbehoefte verminderd kan worden. Door een tijdje die suikerproducten te laten staan (slechte koolhydraten) vermindert je lekkere zoete trek. Echt waar! Het is een soort verslaving. En zorg dat je geen snoep in huis hebt die je zelf erg lekker vindt. Wel worteltjes in huis halen, radijs, komkommer. Eet je desnoods helemaal vol ermee; geeft niks! Zorg ook dat je niet werkloos op de bank zit te tv kijken zonder iets te doen. Ga breien of haken of borduren. Of ga een 1000stukjes puzzel maken. Succes!

Als je baalt van je eetgedrag, kan het helpen om elke keer dat je naar iets wilt grijpen, eerst eens te noteren: wat wil je eten? Hoe voel je je? Heb je echt honger? Of lekkere trek? Of eet je uit verveling, ongerustheid, eenzaamheid, verdriet, boosheid? Zit er een patroon in, en zo ja, kun je daar iets aan doen? Helpt het om je af te vragen hoe je je voelt voordat je besluit iets te gaan eten? Wat eet je verder? Eet je gezond zodat je met een normaal eetpatroon de dag doorkomt? Of eet je (ik noem maar wat) vooral wit brood (waardoor je al heel snel weer trek hebt)? In dat laatste geval zul je moeten zorgen dat je volwaardige dingen eet, dan zou je geen honger moeten hebben. Dan kun je nog net zo goed weleens ‘snaaizin’ hebben, maar veel minder vaak, en als je jezelf toestaat om af en toe eens te snoepen, maak je dat snoep (of wat dan ook) automatisch minder verboden en dus minder aantrekkelijk. Je moet dus achterhalen waar de vraatzucht vandaan komt.

chocoladerepen koekjes extra boterhammen en crackers verhogen je suikerspiegel waar door je honger blijft houden producten met lage glycemische index hou je suikerspiegel beter in balans en ook je eetlust word beetje afgeremd. als ik bijvolbeeld een zak chips eet dan blijf ik honger houden dan heb ik nog meer honger voor de zak chips en het is belangrijk als je heel erg honger heb dat je s,avonds iets eet waar eiwitten en goeie vetten in zitten om je eetlust te verminderen alleen een stuk tomaat of radijs daar raak je echt niet vol van pak gewoon een handje ongebrande noten of een eiwitshakes voeg er ook wat kokosolie door die zorg dat je eetlust word verminderd neem Goji bessen of de Incan Golden berries dit zijn de enigste gedroogde vruchten met lage glycemische index en het bevat ook eiwitten en hoogwaardige vitamine en mineralen het word ook wel superfood bessen genoemd

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100