Waarom krijg ik steeds meer trek als ik net gegeten heb?

Altijd als ik eet, en ik heb het op, krijg ik meer trek. Is hier een verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan je last hebben van Hypoglykemie? http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/2213-hypoglykemie-hypoglycemie.html

Het beste antwoord

Dat komt doordat je te onregelmatig eet. Ik probeer het uit te leggen: Ons lichaam is erop ingericht om energie voorraden aan te leggen en liefst niet te verbruiken. Als je te lang niet gegeten hebt, reageert je lichaam door het aanmaken van hormonen die jouw hersenen stimuleren nog meer te eten. Je onderbreekt dit door regelmatig (zeg elk uur tot 1,5 uur) een kleine hap te nemen. Het best fruit of groenten. Je traint je lichaam dan om het te doen met de voorraden die er zijn. Je zult zien dat je na verloop van tijd weer kunt eten zonder dat je opnieuw trek krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zou kunnen zijn dat je lichaam problemen heeft met koolhydraten (suiker en meel).

Dat werkt zo: om koolhydraten in je lichaam te kunnen verwerken komt er insuline vrij. De bedoeling daarvan is dat je bloedsuikerspiegel omlaag moet gaan na de piek van de koolhydraten. Insuline wordt ook wel het "honger-hormoon" genoemd. Ook speelt het een rol in het bevorderen van vet-opslag (!). Probeer eens een paar dagen om uitsluitend vlees, kaas en eieren te eten (dus geen suiker, brood, pasta aardappels of fruit. Wel een beetje bladgroenten of sla. Als je merkt dat je dan geen honger meer hebt, ligt het inderdaad aan de koolhydraten. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien eet je te snel, en heeft je lichaam nog geen tijd gehad voor het 'voldane gevoel'. Als je jezelf aanwent om op elke hap 20 keer te kauwen, eet je in tijd lang genoeg om het hormoon aan te maken dat ervoor zorgt dat je je wel vol voelt.
Werkt ook als je regelmatig teveel eet en daar later van baalt!