Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee het heeft juist een negatief effect op de spijsvertering. Het is verstandiger om vlak voor of na de maaltijd te drinken. Kijk voor meer informatie op deze site:
http://www.healthylives.nl/voeding/wat-is-gezond/dranken/niet-drinken-tijdens-de-maaltijd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, de darmen kunnen dan sneller hun werk doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er helemaal aan wat je drinkt. Het klassieke glas melk bij een broodmaaltijd is helemaal niet slim omdat dat juist zorgt voor een slechtere vertering.
En waarom zou je je spijsvertering willen versnellen? Als je denkt dat die te langzaam gaat omdat je klachten hebt, is het misschien verstandiger om anders/andere dingen te gaan eten.
(Maar misschien heb je een hele andere reden voor je vraag, dat kan ik er zo niet uit op maken.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, door te drinken tijdens het eten verdun je zelfs de enzymen die nou net zo hard nodig zijn bij een goede vertering.
Voor een goede vertering zou je bijvoorbeeld een half uur voor het eten een kop muntthee kunnen drinken. Dit bevorderd de aanmaak van enzymen (o.a. maagzuur).

Toegevoegd na 1 minuut:
Het schijnt ook dat een glas droge witte wijn voor het eten ook goed werkt.
Bij mij werkt dat zeker, ik krijg er echt meer trek van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding