Hoe heet vloeibaar chocola dat hard word bij lucht?

Doen ze bijvoorbeeld op bolletjes ijs. Stoppen ze ijs in zo’n metalen bak met vloeibaar chocola, en bij uithalen word het gelijk hard. Hoe het zo’n machine of is het speciale chocola

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
4.6K
Ritsuka
2 jaar geleden
Het is 'standaard' chocolade, het bolletje ijs wat je er in stopt maakt het vast

Antwoorden (1)

Het is geen speciale chocolade, en het is gewoon een au bain marie pot om chocolade warm te houden, de truuk is om nèt boven de temperatuur te blijven dat chocolade nog vloeibaar is zodat bij contact met koude objecten zoals ijs, of aardbeien uit de koelkast de chocolade meteen stolt. Let wel, chocolade smelten/maken is net scheikunde, het gaat door verschillende warmte fases heen om tot eetbare chocolade te bekomen dus het moet niet te heet worden want dan verbrandt het gewoon, je moet het temperen voor het beste resultaat.
Prijs varieert nogal van €35 tot €150 in de bron staan twee linkjes met voorbeelden.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide uitleg!