Wat doet een ambulance met een comazuiper?

hoe helpen ze diegene bij te komen en niet verder weg te zakken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dranken
2.8K

Het beste antwoord

Een van de hoofdtaken van een ambulancemedewerker is het verlenen van eerste hulp. Als ze bij iemand geroepen worden die zorgwekkend op alcohol gereageerd heeft, wordt de situatie ingeschat en vervolgens wordt direct besloten hoe de patiënt het beste geholpen kan worden. Soms kan iemand ter plekke geholpen worden, maar er zijn ook mensen die vaak met spoed naar het ziekenhuis worden vervoerd.

Voor en tijdens de rit, is het de taak van de ambulancemedewerker om de toestand van de patiënt stabiel te laten blijven. Er worden medische handelingen uitgevoerd zoals bijv.het aansluiten van beademingsapparatuur, het opnemen van de bloeddruk, zuurstofgehalte in het bloed, hartslag, ( de bewakingsapparatuur registreert dit) het geven van medicijnen, het bloed onderzoeken op de hoeveelheid alcoholpromillage en de leverwaarde (in het geval van alcoholgebruik) en ook kunnen er elektrische schokken worden toegediend mocht dit nodig zijn.
De bevindingen van de ambulanceverpleegkundige zijn uiteraard van grote waarde bij aankomst in het ziekenhuis, voor de hulpverleners die het daar weer overnemen.

Een comazuiper bevindt zich in een coma en is niet meer aanspreekbaar. Deze zal altijd worden meegenomen naar het ziekenhuis en meestal onderweg zijn aangesloten op ondersteunende apparatuur en/of infuus, met toediening van de benodigde medicatie om de patiënt stabiel te houden tot het ziekenhuis het overneemt.
amc
5 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die wordt direct naar het ziekenhuis gebracht eerste hulp
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Van mij een plus. Kort en duidelijk antwoord.
ronron1212
5 jaar geleden
Ja heb dit ook al verschillende keren gezien en meegemaakt met die jongelui tegenwoordig kost ons een hoop geld die onzin
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+plus pas in het ziekenhuis wordt de alcoholvergiftiging behandeld
Ze zullen apparatuur aanleggen bij de patient om de vitale functies te controleren. Als daar aanleiding toe is, zal de patient naar het ziekenhuis gebracht worden.
5 jaar geleden
Wat men kan doen:
-probeer bewusteloosheid te voorkomen, blijf de persoon kalmerend toespreken
-breng de persoon bij bewusteloosheid in een stabiele zijligging, want er is een hoge kans op braken en dus verstikkingsgevaar
-zo spoedig naar ziekenhuis
fremar