Zijn deze aardappels eetbaar?

Deze zomer kwam een aardappelplant' in mijn tuin op. Vorige week oogste ik de knollen. Nu is de schil rood, maar ook binnenin. Ik twijfel nu of het wel een eetbare soort is. Wie kan me helpen. Foto's bijgevoegd.

Picture for question
3 jaar geleden
1.6K
Summo
3 jaar geleden
Ik vraag me af of dit wel een verstandige vraag is. Stel dat iemand schrijft: ja hoor, die heb ik ook in mijn tuin en ik eet ze altijd, gewoon koken als aardappelen. Ga je dat advies van een compleet onbekende op internet dan opvolgen en het ding opeten?
pinnetje
3 jaar geleden
nee, dan onderzoek ik het verder...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In Nederland komen veel paarse zoete aardappelen voor.
Zelf koop ik ze ook geregeld bij Appie.
Aangezien het meerdere soorten zijn, ik ze gewassen koop, durf ik hier niet te zeggen welke het precies is (en of deze ook eetbaar is).
Ga langs een boer, natuurwinkel etc en vraag.
Een voorbeeldje:
https://www.aardappelshop.nl/aardappelen/zoete-aardappelen/paarse-zoete-aardappel/
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
O ja, Google op paarse (zoete) aardappel. Niet op rood. Kun je meer lezen.

Antwoorden (1)

Paarse aardappels bestaan, maar op de foto ziet jouw schil er wel wat merkwaardig uit. Ik zou het er niet op wagen. Zeker niet als de aardappel ook erg zacht aanvoelt.
3 jaar geleden
pinnetje
3 jaar geleden
Nee hij is hard, als een gewone pieper