Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn deze aardappels eetbaar?

Deze zomer kwam een aardappelplant' in mijn tuin op. Vorige week oogste ik de knollen. Nu is de schil rood, maar ook binnenin. Ik twijfel nu of het wel een eetbare soort is. Wie kan me helpen. Foto's bijgevoegd.

Picture for question
3 jaar geleden
1.6K
Summo
3 jaar geleden
Ik vraag me af of dit wel een verstandige vraag is. Stel dat iemand schrijft: ja hoor, die heb ik ook in mijn tuin en ik eet ze altijd, gewoon koken als aardappelen. Ga je dat advies van een compleet onbekende op internet dan opvolgen en het ding opeten?
pinnetje
3 jaar geleden
nee, dan onderzoek ik het verder...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In Nederland komen veel paarse zoete aardappelen voor.
Zelf koop ik ze ook geregeld bij Appie.
Aangezien het meerdere soorten zijn, ik ze gewassen koop, durf ik hier niet te zeggen welke het precies is (en of deze ook eetbaar is).
Ga langs een boer, natuurwinkel etc en vraag.
Een voorbeeldje:
https://www.aardappelshop.nl/aardappelen/zoete-aardappelen/paarse-zoete-aardappel/
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
O ja, Google op paarse (zoete) aardappel. Niet op rood. Kun je meer lezen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Paarse aardappels bestaan, maar op de foto ziet jouw schil er wel wat merkwaardig uit. Ik zou het er niet op wagen. Zeker niet als de aardappel ook erg zacht aanvoelt.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
pinnetje
3 jaar geleden
Nee hij is hard, als een gewone pieper

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding