Wat is theeworst?

Of is dit een verzinsel?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Amadea
3 jaar geleden
Lees maar bij https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/vraag/88897/naam-theeworst-thee/
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Theeworst is lekker hoor! Het zijn kleine bruine worstrolletjes, je vindt het in de supermarkt bij de vleeswaren / andere worsten.

Antwoorden (2)

Theeworst (Duits: Teewurst) is een smeerbare worst gemaakt van varkensvlees en spek. Deze worst heeft een kenmerkende rooksmaak, die tegenwoordig vaak via een rookaroma wordt toegevoegd.

De oorsprong van theeworst ligt in Rügenwalde, het huidige Poolse Darłowo, waar de worst sinds 1874 gefabriceerd wordt. De naam zou afkomstig zijn van de gewoonte deze worst op sandwiches bij de thee te serveren.
SimonV
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
"Sandwiches bij de thee." In Duitsland?
Theeworst (meestal theeworstje genoemd) is een lichtroze, gerookte, smeerbare worst. Gemaakt van vijf ingrediënten: varkensvlees, rundvlees, spek, zout en kruiden. Wordt gegeten als boterhambeleg of bij de borrel; in ruime zin: bij de thee.
Oorspronkelijk een Duits product: Teewurst. Zeer veel informatie op de Duitse Wikipediapagina Teewurst.
https://de.wikipedia.org/wiki/Teewurst
Bron: Van Dale