Waar mis je nog een light product van?

Bijna alles is 'light', 'mager' of 'dieet' tegenwoordig. Bijna alles. Maar niet alles. Waar zou jij nog een magere variant van willen zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Nergens van, ik zou liever zien dat het hele bedrieglijke begrip light' weer gewoon verdwijnt, of vervangen wordt door een juistere term.
Het is een hype. Als iets niet goed voor je is, is het niet goed voor je, en een variant met minder van dat wat slecht voor je is maakt het nog niet gezond, zelfs niet gezondér. Neem bijvoorbeeld light chips ;daar zit dan 30 procent minder vet in, maar nog bijna net zo veel calorieën ; het is lood om oud ijzer. (490 tegen 510 per 100 gram ofzo) terwijl mensen al snel denken dat ze er '30 % meer' van kunnen eten (want het gaat altijd om méér bij lightproducten).
Light in de zin van zonder suiker kan calorievrije zoetstof bevatten, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Het is gewoon een modeverschijnsel voor mensen die zichzelf een beetje voor de gek willen houden door te zeggen : ja, maar ik eet wel light hoor !!

Kiezen voor magere en halfvolle produkten kan zeker verstandig zijn, voor iedereen, maar de term 'light' is op zijn minst misleidend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Volgens mij is er niets meer te verzinnen waar nog geen light versie van bestaat.
Eigenlijk werkt light helemaal niet. Mensen denken dat het een stuk gezonder is dan de normale versie en nemen er dus meer van en vaak zijn meer eenheden van een light product is slechter dan 1 eenheid van een niet light-product.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar ik zou van heel veel dingen een versie willen zien waar gewoon minder suiker in zit, in plaats van dat ze er een hele bak aspartaam in leeggestort hebben. Zoals cola bijvoorbeeld, dat vind ik eigenlijk gewoon veel te zoet. En heel veel yoghurtdrankjes hebben dat ook. De 'normale' variant is veels te zoet, de light-variant smaakt gigantisch naar nepsuiker; ik wil gewoon suiker, maar dan wat minder..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi krullenkoppie... al eens in een natuurvoedingswinkel gekeken? daar vind je tegenwoordig allerlei lekkere dingen met minder (riet)suiker...
Chocola?
Soep?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van helemaal niets, ik vind de hele "light" rage maar onzin.

Je ziet het in de VS. Iemand met zwaar overgewicht besteld een Pizza salami met extra kaas en dan een "Diet Coke", alsof dat nog helpt?

Toegevoegd op 16-06-2009 15:19:43
Antwoord: Ik mis geen light producten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ie niet steeds die Diet coke pakte was ie misschien nog dikker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwah, in Amerika schijnen die salades en de broodjes nog vetter te zijn dan de patat, dus die vlieger gaat ook niet op. Het is gewoon allemala troep. Bron : Morgan Spurlock / Supersize me.
Chocola en ijs! (Zo verslavend!)

Maar ik ben niet zo'n liefhebber van light producten.
Ik vind CocaCola Zero lekkerder dan Light bijvoorbeeld.
Komt door de nasmaak van het aspartaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Light TV dat mis ik nog... Wie gaat daarmee beginnen?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nergens van. Misschien van belastingaanslagen.
Maar voor de rest? Alles wat 'light' en 'biologisch' is, smaakt naar crap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekkere light melkchocolade[ liefst met noten en rozijnen]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik koop geen 'light' produkten, dus daarvan hoeft er wat mij betreft ook niets bij te komen.
Gewoon lekker ouderwets: alles met mate.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
light volle melk, light roomboter en light biefstukje of light spek en light fruit of groente light patat (dan bedoel ik gefrituurt) en light kaviaar en light vis.