Is cheesecake en kwarktaart hetzelfde?

Als ik cheesecake opzoek krijg ik als vertaling kwarktaart maar de plaatjes zijn toch anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30.1K

Antwoorden (4)

Nee is niet hetzelfde. Hoewel vaak in recepten kwark wordt genoemd, wordt echte cheesecake van zachte kaas gemaakt. Zoals philadephia.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Monchou taart is een cheescake, deze wordt van roomkaas gemaakt, heel erg lekker.. dat zeker.

Kwarktaart is gemaakt van kwark, slagroom en een hoop zoetstof met een kleurtje, beetje zuur en deze vind ik niet zo lekker dus.

Het is wel beide gemaakt van zuivel, maar heeft een hele andere smaak.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik lees net op een site dat er in de U.K helamaal geen kwark bestaat, misschien dat je dus daarom steeds bij cheese cake uitkomt, zie link en berichtje van die pagina.

>>*Wat is kwark in het Engels?
Het is niet cottage cheese, dat is huettenkaese...
In vlaanderen is kwark platte kaas (??)
*Ik vroeg het een Engelse collega en die zei dat ze helemaal geen kwark hebben in de UK (?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Een cheesecake wordt gebakken in de oven, en een kwarktaart stijft op in de koelkast door de gelatine, en wordt niet gebakken.

De recepten kun je op diverse sites vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is niet hetzelfde. In Duitsland heb je de befaamde "Käse kuchen", Dat is een kwarktaart die in de oven gebakken wordt. Onze kwarktaart is gemaakt van kwark of monchou met gelatine erdoor en smaakmakers en deze wordt in de vorm, of op een platte schaal met een hoge ring eromheen die hem in de vorm houdt, in de koelkast gezet om op te stijven. Hij is dus rauw.
amc