Waarom stinken de borden zo als je ze uit de vaatwasser komen

Maar vooral wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.5K

Antwoorden (4)

Zet de machine eens n keer aan zonder servies, maar met een speciaal schoonmaakmiddel.Op de hoogste temperatuur
anneliez
12 jaar geleden
Misschien dat het filter verstopt zit, die moet je er wel geregeld even uithalen en schoonmaken, gewoon onder de kraan.
Verder kun je de vaatwasser een keer zonder vaat laten wassen en dan op de hoogste temperatuur.
Er zijn in de winkel ook van die blokjes te koop (citroen geur) zodat het ook wat frisser ruikt.
Maar de borden horen niet te stinken als ze uit de vaatwasser komen.

Toegevoegd na 3 minuten:
oja kijk ook even de rubberen randen na van de vaatwasser, die kunnen ook erg vies zijn en die poets je schoon met een vochtige doek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je een keer goed de vaatwasser moet schoonmaken. Ik heb dat ook een keer gehad en toen speciaal vaatwasser reiniger gekocht. Dus niet voor de vaat,maar echt voor de machine. Je hebt diverse merken. Eerst nog even de filter onder uit de machine halen en goed schoonmaken. Dat kan behoorlijk vies worden. Daarna dat reiniger spul in het wasmiddelvakje een leeg laten draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dit voorkomen door geregeld het filter schoon te maken en de vieze vaat even kort onder de kraan te houden zodat de meeste etensresten er wel af zijn. Is schoner, want deze worden met het water (via het filter) rondgepompt en komen over de hele vaat terecht...