Vocking bakleverworst veranderd?

Ik ken dit product uit de jaren '60 & '70 van de vorige eeuw. Vandaag kwam ik het tegen en gelijk gekocht. Wat mij opvalt dat het veel lichter van kleur als in die tijd en er ook geen grote stukjes vetspek meer inzitten. Iemand enige idee hoe dat komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
zondag
13 jaar geleden
Lekkerrrrrrr!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker niet vies, maar in mijn gedachte smaakte het vroeger nog beter, maar dat kan kloppen gezien het antwoord van Giweda
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of jouw smaak is veranderd, dat gebeurt namelijk ook

Het beste antwoord

De worst werdt eerst kleinschalig met de hand gemaakt en wordt nu in een fabriek gemaakt.
Daar zal het verschil door gekomen zijn.

Verdwenen vleeswaren

Traditionele Vockingworst
Donkere, grove leverworst. Heerlijk met een lepeltje mosterd. Deze worst werd door de firma Vocking vervaardigd volgens een uniek recept, waaraan speciale kruiden en specerijen worden toegevoegd. Dit authentieke recept is nooit veranderd en is dus meer dan 100 jaar oud. Deze worst werd reeds drie eeuwen langer door de slagerij aan de Steenweg in hartje Utrecht geproduceerd, maar door schaalvergroting, hygiënische eisen en de roep om modernere apparatuur werd besloten het bedrijf naar een bedrijventerrein in Nieuwegein over te brengen.
Daarmee verdween de ambachtelijke kleinschalige Utregse Vockingworst.

Oorzaak verdwijnen: Fabrieksmatige productie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Van de originele Utregse Vockingworst (van Herman) is het recept al 100 jaar niet aangepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het product zeer goed, en weet ook (iedergeval vroeger) waar het gemaakt werd. Maar het is nu anders 100% zeker weten.