Is het onvermijdelijk om veel eten weg te gooien?

Waarom zijn sommige dingen zo kort houdbaar?

Door mijn werk kan ik alleen zaterdags naar de supermarkt en markt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt maar 1 keer per week boodschappen kan doen, wordt het wel lastig, kan ik me voorstellen. Gelukkig kunnen veel mensen vaker boodschappen doen.

Het beste antwoord

Koop alleen spullen die minimaal een week houdbaar zijn. Sommige supermarkten zijn daar beter in dan andere. Voor de eerste helft van de week verse groenten, de vrieswaar of blik. Fruit kun je over het algemeen wel een week bewaren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry stuk tekst weggevallen. Voor de tweede helft van de week vrieswaar of blik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nee dat is niet onvermijdelijk.
Een goede planning voorkomt een deel daarvan. En een vriezer die groot genoeg is voorkomt het andere deel.

Weggooien doe je alleen met spullen die je niet meer kunt bewaren, dan had je ze dus niet moeten kopen (of minder moeten kopen).
itsme
13 jaar geleden
Een beetje weggooien is onvermijdelijk, maar veel eten weggooien niet!!!Ik kan niet anders dan me aansluiten! Beter letten op je inkoop.

Vraag ik me toch af waar je woont en wat je werktijden zijn, hier zijn de supermarkten van 8:00 uur tot 22:00 uur open. Ljikt me toch dat dit niet je werktijden zijn??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel erg maar in een consumptie geörienteerd samenleving het is onvermijdelijk.
Als je kijkt wat wordt weggegooid dagelijks overal (particulieren tot bedrijven en overheid) het is "mindblowing" kennelijk is het economisch gezien makkelijker om meer te produceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn die artikelen echt niet meer eetbaar, of staat er een tht of uiterste verkoopdatum op, waarna jij vindt dat ze weggegooid moeten worden?
In geval van het laatste, niet op die data letten maakt je leven een stuk makkelijker, en je wordt er echt niet eerder ziek door ofzo
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel producten kan je nog wel even (of zelfs nog lang) eten na de uiterste houdbaarheidsdatum, maar het maakt de kans dat je ziek wordt uiteraard wel groter, aangezien niet alles dan maar houdbaar is.
Veel supermarkten zijn ook 's avonds open.Dan moet er toch wel een mogelijkheid zijn om kleinere hoeveelheden te kopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken moet een koelkast staan op 4 graden Celsius volgens de HACCP regels. Ook handig is om een systeem van vacuüm zakjes te kopen en te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
herkenbaar, wat ik probeer is wat ik weggooi recycle, zoals gft, karton en plastic bak, zodat ik eigenlijk niet zoveel weggooi.
13 jaar geleden
tege wordig kun je7 dagen in de week botschapen doen
dus ik zie het probleem niet sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel eten weg gooien is wel te vermijden.

Als je een keer per week boodschappen doet, is het handig om een idee te hebben over wat je die week gaat koken.

De gerechten met versproducten die niet al te lang houdbaar zijn, als eerste maken.

Ik gebruik bijvoorbeeld vaak verse koriander, als ik dit in de koelkast bewaar dan is het in een paar dagen niet meer bruikbaar.
Ik koop dus koriander, was het vervolgens goed en snij en hak het in stukjes, en verdeel het in zakjes en vries het in.

Oud brood maak ik snacks van zie de vraag:
Hoe kom ik van mijn broodkapjes af?
Groente en fruit schillen, daar zijn de herten in het park blij mee.

En gewoon niet TE VEEL in huis halen

Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het gewoon in potjes doen, maar bij bepaalde dingen gaat het gewoon echt niet en dan is weggooien natuurlijk onvermijdbaar.