Brood waar je minder honger van krijgt en waar je meer energie van krijgt:kan dat echt?

Brood dat behoefte aan eten en lekkere trek voorkomt etc (zie foto's)
Ik ben als Anorexia patiënt nog dagelijks dwangmatig met eten/ niet eten bezig.
Brood heb ik al heel lang niet gegeten(="onveilig" en verboden voedsel voor mij)maar ik wil wel beter worden dus zal ik toch meer moeten gaan eten.
Er staat in de info dat dit brood erg gezond is met veel vitamines en mineralen enz.
Ik mag natuurlijk niet afvallen maar als je hier niet dik van wordt durf ik het wel.
Het is ook gewoon bij de bakker te halen.
Ik zal hier toch niet van afvallen?
Ik heb geen lichaamsvet,dus er is ook geen vetafbraak mogelijk.
Weet iemand hier iets over te vertellen?

Toegevoegd na 23 minuten:
Zie net dat 1 foto op z'n kop is geplaatst.
Er staat dus:
Vermindert vetvorming
Versnelt vetafbraak
Vermindert behoefte aan eten
Voorkomt lekkere trek
Geeft energie

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb even op de website van Slankbrood gekeken. De ingrediënten zijn: water, tarwe, teff, rogge, quinoa, spelt, millet, gist, zout. Dat wil zeggen dat het een tarwebrood is met toevoegingen. Er is geen sprake van volkoren. De claims: • Vermindert vetvorming • Versnelt vetafbraak • Geeft energie • Vermindert lekkere trek • Vermindert behoefte aan eten lijken me eerlijk gezegd wat overdreven. Natuurlijk is brood met o.a. een dosis spelt en rogge zwaarder en langzamer verteerbaar dan alleen gemaakt van tarwebloem maar als je de adviezen op die website volgt dan werken die met gewoon volkorenbrood ook wel, althans als je minder trek wilt krijgen. Ik denk dat je veel beter eens in de natuurvoedingswinkel kunt kijken naar bijvoorbeeld speltbrood. Maar neem in ieder geval volkorenbrood, ongeacht de graansoort(en). Juist bij een ondervoedingsprobleem moet je altijd streven naar volwaardige voeding vanwege de tekorten die je hebt opgelopen. En nogmaals, ik begrijp je angst om door te schieten naar vreetbuien. Daarvoor lijken anorexia, boulimia en BED genoeg op elkaar. Met volwaardige voeding sla je twee vliegen in één klap. Je krijgt geen honger, die je juist wel krijgt door geraffineerd fabrieksvoedsel, snoep en frisdrank, en je geeft je lichaam die voedingsstoffen die het nodig heeft.

Bronnen:
http://www.slankbrood.nl/pagina2.html

Ja, dit is bij elk brood het geval

Ik zou kiezen voor meergranenbrood.

Van Amber Albarda geleerd: tarwe is een product at eigenlijk te ver doorgekweekt is. Het verteerd te snel, waardoor je sneller weer trek krijgt. Zij raadt af brood te eten als je af wilt vallen. Dat is bij jou niet aan de orde. Brood van andere granen zijn een beter alternatief: (liefst biologisch)speltbrood bijv, of haver, roggebrood. Of zuurdesembrood. Te koop bij natuurvoedingswinkels. Kies van elk de stevige variant, geeft langer voldoening. Is dat allemaal niet verkrijgbaar of te duur: evt Allison, volkoren korte krop, etc. Hoe steviger hoe beter. succes!

Bronnen:
http://www.amberalbarda.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100