Kun je kant en klaar maaltijden die 4-5 dagen over de datum zijn nog eten?

Ze zien er nog goed uit en ruiken niet. De verpakking staat ook niet bol.
Er zit vlees in een apart bakje bij.
Ze hebben al die tijd in de koelkast gestaan.

3 jaar geleden
5.3K
Amadea
3 jaar geleden
Als er vlees in zit zou ik daar toch heel voorzichtig mee zijn. Is het vegetarisch, dan zal het zeker nog kunnen.
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor je eactie Amadea.
Rieneke1
3 jaar geleden
Nee, je proeft en ruikt het niet altijd als het toch niet meer eetbaar is.
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt Rieneke1. Ik gooi ze wel weg.

Het beste antwoord

Nee, dat lijkt me niet veilig. Ik neem aan dat je producten bedoelt die beperkt zijn voorbehandeld (bijv. gepasteuriseerd) of een sous-vide behandeling hebben ondergaan. Deze worden vaak aangeduid als ‘koelvers'. Voorbeelden zijn maaltijden die in het koelvak in de supermarkt gevonden worden.
Bij producten uit deze categorie kunnen problemen ontstaan door een onvoldoende hittebehandeling en onjuiste tijd/temperatuur condities tijdens opslag, distributie en bewaren bij de consument. Bij deze producten blijft er een kans bestaan dat hitteresistente sporen en eventueel vegetatieve cellen overleven. Consumptie na de houdbaarheidsdatum kan problemen opleveren.
SimonV
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord SimonV. Ik heb ze inmiddels weggegooid.