Hoe eet ik beter brood?

Ik ben een hele slechte (brood)eter. Ik eet in de ochtend 1 sneetje. Bij de lunch 2. Eigenlijk is dit veel te weinig. Maar Ik krijg brood gewoon heel moeilijk weg. Ook 's middags. Ik probeer nog te variëren met beleg maar omdat ik vegetariër ben blijft er aan beleg ook weer weinig over ook als je niet van zoet houdt. Vaak alleen kaas of pindakaas. Je kunt als vegetariër wel met dingen variëren alleen moet je dan weer wat langer ervoor in de keuken staan. Hebben jullie tips? Ik heb wel brood nodig vanwege de voedingsstoffen die erin zitten. En die ook alleen in brood zitten

2.3K
Castle
3 jaar geleden
Je kan zelfs als veganist heel veel vinden om op brood te doen. Als vegetariër is dit nog makkelijker. Verschillende kazen (hard, zacht, brie, etc). 1 Hummus (kikkererwtenspread) met plakjes tomaat en wat rucola
2 Baba ghanoush (zie recept hieronder) met reepjes paprika
3 Muhammara (gerookte paprikaspread) met wat sla
4 Kant-en-klare groentespread, te koop in veel varianten, zoals wortel, pompoen, tomaat
5 (Zelfgemaakte) sandwichspread (zie recept hieronder)
6 Geprakte avocado met gehakte tuinkruiden
7 Notenpasta of pindakaas met een beetje sambal en plakjes komkommer
8 Gebakken champignons met knoflook en een gesnipperd uitje
Tahin (sesampasta)
9 Ei, gekookt of als omelet
Amadea
3 jaar geleden
Heb je al diverse soorten brood geprobeerd? Met zaden, pitjes, licht, donker, extra donker, hele korrels, met zuurdesem et cetera? Simpel fijn volkoren vind ik ook droog en moeilijk weg te krijgen, maar er zijn genoeg alternatieven.
Inekez1
3 jaar geleden
Als ontbijt kun je ook yoghurt of kwark met muesli of melk met havermout nemen. Wat vers fruit erbij en je hebt een lekker en voedzaam ontbijt. Probeer eens ander soort brood. Van vers grof volkorenbrood kan ik echt genieten, zelfs zonder beleg. Maar fijn volkoren of gewoon bruinbrood krijg ik alleen weg met heel veel beleg. Als het een dag oud is moet ik er echt boter, veel kaas en plakjes tomaat of komkommer op doen om het wat minder droog te maken. Grof volkorenbrood blijft langer lekker. ... voedingsstoffen die alleen maar in brood zitten?? Onzin. Brood is gewoon een combinatie van ingrediënten die je ook makkelijk op een andere manier kunt eten. Vooral in yoghurt of kwark kun je muesli, cruesli en allerlei zaden, noten, pitten en vezels doen. Ik eet regelmatig een bak yoghurt met goed gevulde muesli en fruit als lunch, in plaats van brood.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik kreeg brood ook altijd moeilijk weg. Blijk ik een gluten-intolerantie te hebben. Ik kan trouwens helemaal slecht tegen graan. En zolang je veel fruit eet (vezels) kan dat helemaal geen kwaad. Maar laat je eens nakijken bij een arts. Je kunt ook een allergie hebben. Ik eet deze: https://www.ah.nl/producten/product/wi439399/leev-bio-linzenwafels-glutenvrij?gclid=CjwKCAjw0_T4BRBlEiwAwoEiAdslGwwEwbwa2ZWvGwejgGVgy77TtkSBaBQguTBxTlw6KFPWWXAPdxoCxcQQAvD_BwE. Heerlijk met pate, maar dat zul je dan wel niet willen.
tinus1969
3 jaar geleden
Je hebt geen brood nodig. Als je vegetariër/veganist bent, is jodium het belangrijkste dat wel in brood of vlees/vis zit, en niet in iets anders, dat moet je evt een supplement voor nemen (of niet te zuinig zijn met jozo-zout).
Voor alle andere voedingstoffen in brood geldt, dat die ook in andere voedingsmiddelen zitten. Brood is in die zin overgewaardeerd.

Antwoorden (2)

Er is nog voldoende te bedenken om een boterham lekker te maken. Wat te denken van sandwich spreads, verschillende vegetarische salades (selderie, kool,wortel).
jc54
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+Sandwich spread diverse lekkere soorten. Let op de allergiewaarschuwing.
https://www.jumbo.com/heinz-sandwich-spread-naturel-450g/151261POT/%3Bpgid=NIu16WeA6cFSRpEs0QhM3eTw0000pov_gUUP%3Bsid=52_D
Misschien vind je broodpap lekker gewoon met wat melk en ren beetje suiker en misschien wat fruit ofzo.
En geroosterd brood dat vind ik zelf heel lekker en ik eet dan al snel een sneetje meer