Wat zijn dranken die zeer weinig calorieën bevatten (geen water) en dieet-verantwoord?

Weet jij het antwoord?

/2500

Aanmaaklimonade..

(Kruiden)thee zonder suiker.

Water met een kleine hoeveelheid sap erdoorheen. Denk bijvoorbeeld aan een glas water met een geperste 1/8e sinaasappel, citroen of limoen. Dat geeft net wat lekkere smaak aan je water, en je krijgt meteen een kleine hoeveelheid vitamines en andere gezonde stoffen binnen. Als je puur fruitsap drinkt, krijg je al snel teveel fruit binnen. Maar als je het heel sterk aanlengt, gebeurt dat niet zo snel. Neem in totaal (dus drinken en puur fruit bij elkaar) niet meer dan 2 stuks fruit per dag. Citrusfruit is het makkelijkst in gebruik, omdat je met een handpers binnen een halve minuut een lekker drankje hebt. Met ananassap is ook erg lekker, het is niet zo makkelijk met een handpers te persen, maar als je een ananas open snijdt komt er al veel sap uitgedropen. Je kan ook andere soorten fruit pureren en die invriezen (bijvoorbeeld in zo’n ijsblokjesvorm) en dan telkens een klein beetje in je water doen. Verder is kruidenthee ook een gezonde keuze. Sommige thee is ook koud lekker, bijvoorbeeld muntthee (gewoon een paar blaadjes verse munt in heet water leggen).

Groene ijsthee, erg lekker en ook gemakkelijk zelf te maken. Doe in een kan (1liter) gekookt water. Laat dit 5 a 10 minuten met rust en doe er dan 2 zakjes groene thee bij (eventueel met een smaakje zoals sinaasappel-mint) laat dit goed trekken. voeg als laatste een scheut citroen of limoen sap en honing naar smaak toe (ongeveer 1 1/2 lepel) Maar ook verse fruitsappenzonder toevoeging zijn gezond. verder nog: crystall clear en warme thee

Je zou eens fruitbron light kunnen proberen er zijn diverse smaken van en ze zijn erg lekker je hebt er maar weinig van nodig. Toegevoegd na 2 minuten: De turkse granaat aardbei is erg lekker maar de cactus ook deze is heel fris van smaak.

Drink een kopje zwarte koffie. Een betere keus dan frisdrank of energiedranken. Het bakje troost bevat antioxidanten en geen calorieën. Het heeft ook een licht stimulerende werking op de stofwisseling. Drink de koffie wel zwart, want met melk en suiker wordt het effect van de verhoogde stofwisseling weer teniet gedaan. Groene thee bevat ook cafeïne en is tevens een middel om je stofwisseling te verhogen. Verwacht niet dat door het drinken van groene thee of koffie de kilo's er vanaf zullen vliegen. Zie het als een steuntje in de rug. Groentesap heeft alle goede eigenschappen van natuurlijk fruitsap en een stuk minder calorieën. Zo bevat een glas tomatensap 52 calorieën tegenover een glas sinaasappelsap dat 110 calorieën bevat. Groentesap met pulp is ook nog eens rijk aan vezels die helpen het hongergevoel te stillen. Toegevoegd na 1 minuut: http://www.leontien.nl/artikel/883/leontiennl/eten_en_drinken/de_slechtste_drankjes_en_de_beste_alternatieven.aspx

Neem eens diksap en leng dat aan met water. Diksap heeft alleen zijn eigen fruitsuikers en geen toegevoegde suiker, is dus veel gezonder. Het beste is natuurlijk altijd nog water maar dat is nou eenmaal smakeloos. Heb je wel eens geprobeerd om mineraalwater, lekker koel uit de koelkast te drinken met daarin het sap van uitgeperste citroen of limoen? Is erg verfrissend, dorstlessend en nog eens gezond ook. Ook vruchtensap is lekker, mits je ervoor zorgt dat het voor 100% uit vruchten bestaat en geen toegevoegde suikers heeft, kan dit best af en toe gedronken worden.

Water met een beetje citroensap (verse)

Een grote fles water uit de kraan, aanvullen met een klein scheutje limonadesiroop voor de kleur en de smaak en zorgen dat je altijd een fles koud hebt staan. Koud is het echt veel lekkerder en dorstlessender!

Groene thee, witte thee, zwarte thee, kamille thee, rooibos thee. Drink geen zoete dranken een vermijd alcohol (veel calorieën).

Cola light, Crystal Clear, en Slimpie aanmaaksiroop van de plus (dan met water of bv met sparood aanmaken)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100