Kun je salep ijs (rekbare ijs) in Nederland kopen ergens?

https://ritzymom.com/2018/06/19/stretchy-salep-ice-cream/

4 jaar geleden
4.8K
Amadea
4 jaar geleden
Omdat salepwortel niet geëxporteerd mag worden is dit ijs echt alleen in Turkije te verkrijgen.

Antwoorden (1)

Er is wel Maras-ijs te koop in Nederland, maar de samenstelling ervan is niet dezelfde als het Turkse salep-ijs. Dat komt doordat salepwortel niet geëxporteerd mag worden. De MarasAnatolie Roomijs fabriek in Waalwijk heeft dararom het traditionele ijsrecept aangepast. Dit ijs is vergelijkbaar van smaak en consistentie, met de eigenschappen compactheid, laag vetgehalte, natuurlijke grond- en smaakstoffen, geen “vreemde” nasmaak, romig, niet snel smeltend en zuivere smaak.

Je kunt het bijvoorbeeld eten bij Mado, een Turkse ijssalon die vestigingen in Nederland heeft tegenover station Den Haag Hollands Spoor, bij Den Haag Centraal Station en op de Coolsingel in Rotterdam.
Amadea
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Maras dondurma kun je ook hier kopen: Serifoglu in Amsterdam.