Zijn bloem, tarwemeel en zelfrijzend bakmeel overal voor langere tijd uitverkocht?

Ik ben nu bij 10 verschillende supermarkten in mijn stad geweest voor bloem, tarwemeel en zelfrijzend bakmeel. Maar overal lijkt het voor langere tijd te zijn uitverkocht. Ik ben nu zeker al 3 weken hiernaar op zoek maar grijp steeds mis. Als ik bij de klantenservice vraag wanneer het weer wordt geleverd weten ze het niet. Of ze bellen een vakkenvuller die dan zegt dat het om 18.00 uur wordt geleverd. Maar als ik dan om 20.00 uur in de winkel kom is het er niet en bij navraag nog niet geleverd. Is overal nou schaarste op deze producten? Ik bak heel graag maar ik ben nu echt door mijn voorraden heen. Veel heb ik niet nodig 2 pakjes van elk product. Bestellen en dat ik het op een later moment op kan halen doen ze niet aan. Hoe kom ik nog aan deze producten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat is tijdelijk geweest. Het blijkt een algemeen overlevingsmechanisme te zijn om bij een dreigende noodsituatie toiletpapier en bakmeel te gaan hamsteren. Niemand heeft daar een plausibele verklaring voor, angst geeft het mensen in hun hoofd en dat is er niet uit te krijgen. Nu het langzamerhand duidelijk wordt dat de sociale onthouding positieve effecten heeft op het indammen van de hoeveelheid coronabesmettingen komt er weer genoeg voorraad in de supermarkten om niet voortdurend meer lege schappen aan te treffen. . . . Denk ook aan de uitdrukking: Angst is een slechte raadgever. Hoe waar is die in dit geval weer!

Toegevoegd op 15 april 2020 13:08: tekst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100