elke dag een peer eten, is dat te veel suiker?

Ook al zijn het natuurlijke suikers...misschien is het niet goed voor de lijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (6)

Het is juist verstandig om elke dag een stuk fruit te nemen. Het beste is om dit wel te varieren :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij ook niet lekker. Je moet gewoon veel wisselen van fruit. Neem een keer een appel, banaan, kiwi etc.
Te veel suikers is idd niet goed. Maar dat kan je compenseren door minder te snoepen etc etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dag een peer kan geen kwaad. Zit bovendien veel vezels is en dat is ook goed. Mssn dat nog een stuk fruit en afwisseling daarin nog beter is :) kiwi's zijn bijvoorbeeld erg gezond net als mandarijntjes. Bananen zou ik mee oppassen, eet die vooral wanneer je (net) een zware inspanning (gaat) levert/en. Dit ivm de koolhydraten (worden omgezet in suikers=energie) die bananen bevatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén of twee stuks fruit per dag is echt geen probleem, zeker niet als je geen overgewicht hebt en in totaal niet meer kcal. binnenkrijgt dan je verbrandt. De soort suiker maakt niet uit, wel hoe je die binnenkrijgt en dat is in de natuurlijke vorm altijd beter omdat je tegelijkertijd nuttige mineralen en andere stoffen binnenkrijgt, zodat je die suikers beter kunt verwerken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor de volledigheid: fructose in grote hoeveelheden is bijzonder slecht, zeker de kunstmatig gefabriceerde. Via twee porties fruit krijg je daar echter maar een klein beetje van binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan beter 4 bananen eten,
peer is sappig en als je daar teveel van binnen krijgt is dat ook niet goed,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 bananen is pas slecht!
elke dag 1-2 stuks word je heus niet dikker van en het is ook niet heel slecht het ligt net aan wat eet je allemaal op een dag alleen sommige fruitsuikers hebben hoog gehalte aan fructose maar sommige iets minder maar als je de vezels eet want als je bijvolbeeld alleen vers geperste sinasappelsap drink krijg je meer fructose binnen dan dat je fruit geheel op eet ik maak vaak een smoothie van aardbei blauwebessen en sinasappel de sap zeg maar dan doe ik een avocado in en gember en aangelegd met water en kokosolie zorg er voor dat de suikers wat langzamer in bloed komt de combinatie van is belangrijker dan de fruit soort vind ik persoonlijk