Kun je de mix voor spaghetti al arabica zelf maken?

Het heeft een hele warme smaak zeg maar.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
dudemeister
4 jaar geleden
al arrabiata doel je op
tuurlijk is een pakje/poeder gemakkelijk maar geloof me als je er seq naar kijkt is een eigengemaakte saus niet veel later klaar als uit een pakje en geloof me dan wil je niets anders meer. Ik heb altijd blikken tomaat ed sin huis en dan wel goeie he (Muti- AH, de lekkerste) stuk droge worst uitbakken of sardentjes; uitje knoflook erbij & twee blikken en klaar. Probeer t eens

Antwoorden (2)

Ingrediënten

1 teen knoflook,gesnipperd - geraspte schil en sap van 1/2 citroen - 2 dl yoghurt - 2 tl maizena - 2 el rozijnen,geweekt in water - 1 blikje tonijn, naturel(circa 200 gram) - 300 gr spaghetti of andere pasta - 2 el olijfolie - 100 gr gepelde amandelen - 1/2 tl cayennepeper - zout - circa 100 gr zwarte olijven - 2 el fijngehakte

Voorbereiding
Rasp de citroenschil en pers de halve citroen uit. Roer de yoghurt en de maizena door elkaar (de maizena voorkomt dat de yoghurt gaat schiften). Verbrokkel de uitgelekte tonijn.
Kook de pasta al dente.

Bereidingswijze
Verhit de olie in een pan en roerbak de amandelen tot ze beginnen te kleuren. Schep ze uit de pan Laat de knoflook en de citroenrasp kort bakken in de achtergebleven olie. Roer er het citroensap door. Roer er de yoghurt door.
Verdun de saus indien nodig met een scheutje water. Roer er de cayennepeper, wat zout, de uitgelekte rozijnen en de tonijn door.

Serveertip
Schep de saus over de uitgelekte pasta en bestrooi met olijven, de amandelen en de peterselie.
~~~~ ~~~~~~
CORRECTIE
~~~~~~~~~~
2 el fijngehakte peterselie.

met dank aan amadea

circa 100 gr zwarte olijven - 2 el fijngehakte peterselie
Toegevoegd op 13 februari 2020 13:41: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Je bent aan het einde van de eerste alinea het woord peterselie vergeten in te vullen. Dat maakt het recept lastig zodra de smulweb-link niet meer bestaat...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+plus, best veel werk ::)) maar de moeite waard
Weet je zeker dat het 'al arabica' heet? Dit is geen bekende naam onder de klassieke pastarecepten en er zullen dan ook geen standaardkruiden bij horen volgens een aloud recept. In de Italiaanse- keuken kookboeken zal het ook geen vast recept zijn wat iedere Italiaanse moet en zal kennen.

Indien je met 'warme smaak' pikant/heet bedoelt zal je waarschijnlijk de 'pasta arrabiata' bedoelen. Dit is een behoorlijk pittige tomaten-chiliesaus . Letterlijk betekent 'arrabiata' zoveel als ' woedend of boos', juist vanwege de chilievlokken die de saus pikant maken.
Het kruidenmengsel dat Italiaans authentiek hiervoor is bestaat uit een mengsel van;
rode chiliepepers, knoflook, peterselie en basilicum, die aan een goede basissaus van tomaten worden toegevoegd.
Vanzelfsprekend mag ook de Parmezaanse kaas dan niet ontbreken.
amc