Dat kan natuurlijk wel, maar het verteert niet. Het is ook niet de bedoeling om het op te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

kan wel. als in, je gaat er niet dood aan. maar ik vind het niet echt lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kazen kunnen schimmelen. Bij veel Franse kazen eet men de schimmel ook op. Bij Nederlandse kazen is dat niet zo. Bij Hollandse kazen gaat om de eetbare binnenkant van de kaas een plastic laagje. (Bij de Designkaasjes kan dit plastic laagje verschillende kleuren hebben). Het plastic laagje rond de kaas beschermt de eetbare binnenkant tegen schimmels en bacteriën. Eventuele schimmel aan de buitenkant van de Designkaasjes ziet er minder leuk uit, maar kan geen enkel kwaad. Je kunt het er met doek afvegen of de korst er met de kaasschaaf afschaven. Bij Hollandse kazen is de korst dus niet eetbaar, maar is ook niet schadelijk als je toch een stukje zou binnenkrijgen! Bij kazen, zoals brie en camembert, is de korst wel eetbaar.
Het plastic van de Designkaasjes is onschadelijk voor het milieu. U kunt dit kaasplastic in de gft-bak (groente-, fruit- en tuinafvalbak) doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het plastic is een soort coating,zou het zelf niet eten,maar de coating of plastic eraf halen en dan de korst eten erg lekker,is zouter vanwege pekelbad.
wel eraf halen is toch chemische rotzooii!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is namelijk plastic. (Surprise!) De grootste kans is trouwens dat je het weer uitpoept, tenzij het hele lappen zijn, maar het kan ook ergens in je darmstelsel blijven hangen en daar een ontsteking veroorzaken.

De lekkerste kaasjes hebben trouwens geen plastic schilletje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat rauwmelkse boerenkaas van De Groote Voort (Remeker kaas) nu nog bestreken wordt met een korst van houtlijm, maar binnenkort van boter. Van industriekaas weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het wel eten (het komt er wel weer uit) maar waarom zou je. Het bevat geen voedingsstoffen en het smaakt niet aangenaam, denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat lijkt me niet als je het mij vraagt.

Ik verwijder het plasticje van de leverworst voor consumptie trouwens óók altijd......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan je inderdaad,maar dan rijst de vraag:Waarom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plastic is een chemisch product en niet geschikt voor comsumptie. Wat er onder de plastic zit is wel eetbaar. Voor de Franse kazen geldt devolgende regel (voor 95% waarheid), de donkere korsten niet opeten, de lichte zijn wel eetbaar. Smakelijk