Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat kan natuurlijk wel, maar het verteert niet. Het is ook niet de bedoeling om het op te eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

kan wel. als in, je gaat er niet dood aan. maar ik vind het niet echt lekker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kazen kunnen schimmelen. Bij veel Franse kazen eet men de schimmel ook op. Bij Nederlandse kazen is dat niet zo. Bij Hollandse kazen gaat om de eetbare binnenkant van de kaas een plastic laagje. (Bij de Designkaasjes kan dit plastic laagje verschillende kleuren hebben). Het plastic laagje rond de kaas beschermt de eetbare binnenkant tegen schimmels en bacteriën. Eventuele schimmel aan de buitenkant van de Designkaasjes ziet er minder leuk uit, maar kan geen enkel kwaad. Je kunt het er met doek afvegen of de korst er met de kaasschaaf afschaven. Bij Hollandse kazen is de korst dus niet eetbaar, maar is ook niet schadelijk als je toch een stukje zou binnenkrijgen! Bij kazen, zoals brie en camembert, is de korst wel eetbaar.
Het plastic van de Designkaasjes is onschadelijk voor het milieu. U kunt dit kaasplastic in de gft-bak (groente-, fruit- en tuinafvalbak) doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het plastic is een soort coating,zou het zelf niet eten,maar de coating of plastic eraf halen en dan de korst eten erg lekker,is zouter vanwege pekelbad.
wel eraf halen is toch chemische rotzooii!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is namelijk plastic. (Surprise!) De grootste kans is trouwens dat je het weer uitpoept, tenzij het hele lappen zijn, maar het kan ook ergens in je darmstelsel blijven hangen en daar een ontsteking veroorzaken.

De lekkerste kaasjes hebben trouwens geen plastic schilletje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat rauwmelkse boerenkaas van De Groote Voort (Remeker kaas) nu nog bestreken wordt met een korst van houtlijm, maar binnenkort van boter. Van industriekaas weet ik het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het wel eten (het komt er wel weer uit) maar waarom zou je. Het bevat geen voedingsstoffen en het smaakt niet aangenaam, denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat lijkt me niet als je het mij vraagt.

Ik verwijder het plasticje van de leverworst voor consumptie trouwens óók altijd......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan je inderdaad,maar dan rijst de vraag:Waarom?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plastic is een chemisch product en niet geschikt voor comsumptie. Wat er onder de plastic zit is wel eetbaar. Voor de Franse kazen geldt devolgende regel (voor 95% waarheid), de donkere korsten niet opeten, de lichte zijn wel eetbaar. Smakelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding