Omdat het consumeren ervan kans blijkt te geven op voedselvergiftiging. Een aantal mensen was er ziek van geworden en onderzoek wees toen uit dat van die kaas alles terug moest om meer ziektegevallen te voorkómen.
Amadea
4 jaar geleden
Het gaat om echte boerenkaas. Die kaas hoort volgens de regels van rauwe melk gemaakt te worden. Als er onzorgvuldig wordt gewerkt ontstaat de mogelijkheid dat er bacteris in komen die biet goed zijn voor de gezondheid van mensen. Er wordt ook wel boerenkaas gemaakt waarbij stiekem de melk wordt gepasteuriseerd. De machine is dan vaak verborgen achter deuren. Dit is geen echte boerenkaas, maar wordt wel als zodanig verkocht want dan kun je meer geld vragen. Z