Valt chips onder de categorie 'hartig'?

Onder hartig versta ik dingen als kaas, stukjes worst, tomaatjes en dergelijke.
Valt chips hier ook onder? Het heeft vaak wel de smaak van paprika of kaas, het is echter geen 'origineel' natuurproduct.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, chips valt onder de hartige hapjes. Tenzij je zoete chips maakt, want dan valt het onder zoetigheid. Of iets hartig is wordt door de smaak bepaald

Hartig is in feite een smaak-categorie. Alles wat een beetje zoutig / soepig / vleesachtig smaakt noemen we hartig. Dus ja, ook chips vallen daaronder, borrelnootjes. De smaak hartig wordt ook niet zozeer bepaald door het artikel zelf, maar of er veel zout / zoute smaak in de ingredienten / kruiden zit. Zo zou ik een tomaatje eerder zoet noemen, want ik eet ze graag met suiker. Maar met zout en peper wordt het hartig. Puur de 'kruiden' en toevoegingen dus.

Het gaat er niet om of het natuurproducten zijn zoals jij zegt, maar of ze zout of pittig zijn, dus chips valt er ook onder, net als bitterballen

Chips is hartig. En toch ook een natuurprodukt want het wordt gemaakt van doodgewone aardappels. Kaas wordt ook gemaakt maar dan van melk en worstjes van vlees. Wat is een echt natuurprodukt, bijna alles wordt gemaakt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100