Wat is een bottomless brunch?

Ik las in een blog over een nieuw restaurant waarbij werd gekozen voor een "bottomless brunch". Het schijnt een nieuwe trend te zijn. Wat is precies een "bottomless brunch"?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
22.3K
Ritsuka
4 jaar geleden
Gewoon 'all you can eat', maar dan met ontbijt/lunch hapjes ipv avondeten

Het beste antwoord

Een brunch waarbij je voor een vaste prijs een bepaald aantal gangen krijgt, en onbeperkt alcohol. Bodemloos dus.
Het eten is niet altijd onbeperkt. Voorbeeld:
Voor € 35,- krijg je een welkomstcocktail, vervolgens kies je een hartig en een zoet gerecht uit. Qua gerechten moet je denken aan klassiekers zoals een egg Benedict, steak tartare, brownie met yoghurtijs plus kersen en American pancakes met walnoten en pecan ijs. Daarnaast vloeit de champagne rijkelijk.
SimonV
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In tegenstelling tot wat SimonV als antwoord geeft, wil ik toch een ander antwoord geven....
Wat hij beweert is niet zo strikt te nemen. Het is niet echt onbeperkt drankjes en een bepaald aantal gerechten of gangen. Je boekt een arrangement voor een bepaalde tijd waarin je de drankjes onbeperkt kunt nemen. Meestal duurt zo'n 'bodemloze brunch' 2 uur en in die 2 uur kan je onbeperkt drankjes nemen. Na die 2 uur moet je wel voor elk drankje of hapje dus wél betalen. Ik heb het zelf meegemaakt dus.....

Dan is het ook zo dat er vaak een 'all you can eat' buffet wordt aangeboden waarin je binnen de 2 uur die zijn gereserveerd zoveel kunt kiezen en eten/drinken als je maar wilt.
amc