Hou komt het dat ik zo licht ben en niet verzwaar?

Ik ben nu elf jaar en weeg amper 28 k. Ik begrijp het echt niet, ik eet genoeg, even veel als mijn leeftijdsgenoten, eet veel groenten en fruit. Gewoon niet zoveel snoep en chocola, maar daar zal het niet aan liggen zeker. Wilt iemand me helpen a.u.b.? Want ik word hierdoor ook uitgelachen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik lees dat je van aziatische afkomst bent. Het gaat natuurlijk niet altijd op, maar Aziatische mensen zijn vaak wat tengerder dan mensen uit Europa.
Je bent, aan je lengte te zien, ook wat kleiner dan de gemiddelde 11-jarige. Het is dus normaal dat je ook wat lichter bent. Bovendien ben je pas elf, dus echt nog een kind. Binnen nu en een paar jaartjes zal je puberteit op gaan spelen. Dat gaat gepaard met een hoop lichamelijke veranderingen. Veel meisjes worden dan wat breder op de heupen, ze krijgen borsten en wat meer vet op de vrouwelijke delen.

Ga niet overdadig snoepen. Je eetpatroon is prima, houd dat zo. Als je overdadig gaat snoepen, zul je daar op termijn last van krijgen. Ik ken genoeg voorbeelden van volwassen vrouwen die zeggen dat ze vroeger zo superslank waren en dat ze met het ouder worden een ander lichaam gekregen hebben. Ze zouden dolgraag terug gaan naar een tenger lijf.

Lieve meid, maak je maar geen zorgen. Je lijf verandert als het daaraan toe is. Sommige meiden van elf die aan de stevige kant zijn, zouden dolgraag met je willen ruilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (2)

Wees blij. Later zal je misschien moeten diëten.
De spijsvertering verschilt volgens de persoon. Jij hebt een snelle spijsvertering. Daardoor komen niet alle voedingsstoffen in de bloedbaan terecht.
Er bestaan middelen om bij te komen.
Een preparaat met aminozuren helpt wel een beetje. Dat is een voedingssupplement.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danku
Het is ook belangrijk hoe lang je bent.

Het kan heel goed zijn dat je heel gezond eet, maar misschien te weinig. Volgens het Voedingscentrum mag je 5 boterhammen per dag eten en 3 bekers melkproducten (bijvoorbeeld melk of yoghurt)

Je kan ook een e-mail sturen, naar onderstaand adres en dan kan ik (gratis) voor je kijken of je gezond en voldoende eet en kan je hierin adviezen geven. Ik help je graag verder!

fatattack@live.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje