lekkere en makelijke salades ect bij bqq?!

ben op zoek naar lekkere maar vooral makelijke salades en bijgerechten voor een bqq, moet snel of tevoren klaar te maken zijn ivm grote groep mensen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

een heerlijk fris bijgerecht vind ik tsatsiki.
meng griekse yoghurt met mayo, knof er bij uitpersen, en klaar!
schijfjes komkommer ernaast om het eventueel mee op te lepelen maakt het helemaal af.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mjammie! Ook lekker met turks brood erbij. Gewoon scheuren het brood en oplepelen. Lekker makkelijk.
Rieneke1
13 jaar geleden
mmmmmm laten we er over ophouden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook lekker voor op verjaardagsfeestjes Rieneke!
Veel plezier vandaag.

Andere antwoorden (11)

Deze is zoooooo lekker:

75 gram rucola
75 gram ricotta
50 gram parmaham
halve citroen
1 el peterselie
1 el basilicum
2 el olijfolie

Bereiding

Klop een dressing van de ricotta, olijfolie en citroensap. Voeg hieraan de gesneden peterselie en basilicum toe. Maak deze dressing naar eigen smaak zo dik of dun als je wilt. Ik heb redelijk wat kruiden en wat minder olijfolie er aan toegevoegd. Mix de helft van deze dressing door de rucola heen. Verdeel de rucola en parmaham over twee borden. Verdeel de overige dressing over of rond de salade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor de +, wanneer ik deze salade maak krijg ik altijd veel complimentjes. Vooral de basilicium dressing voegt veel toe.
Krop of zakjes sla naar keuze.
Cherry of snoeptomaatjes en komkommerschijfjes er doorheen. Gesnipperde rode ui en eventueel wat fruit zoals meloen.

Dressing: Olijfolie, citroensap en klein beetje honing, zout en peper, goed kloppen en over de sla gieten.

Hele frisse en smakelijke salade voor bij de bbq.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fruitsalade
pastasalade

Toegevoegd na 1 minuut:
huzarensalade of aardappelsalade die je kant en klaar koopt
anneliez
13 jaar geleden
Rudjak Manis pittige fruitsalade

1 niet al te zachte mango
1 zure appel
stukjes ananas
1 komkommere in blokjes
evt een banaan

2 eetlepels ketjap manis
1 spaanse peper, zonder zaad, in ringetjes
1 eetlepel citroensap
1 eetlepel bruine suiker

BEREIDINGSWIJZE VOOR ROEDJAK MANIS

Schil appel mango komkommer en banaan en snijd deze in stukjes.
Maak een sausje van de overige ingredienten.
Doe het fruit in een schaal en giet de saus erover.
Schep het goed om, en laat het 2 uur intrekken. Schep het nogmaals om en serveer bij de rijsttafel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen salade, maar wel erg lekker als bijgerecht, weer eens wat anders, lekker voor eventuele vegetariers, en makkelijk van te voren klaar te zetten.
Smeer een wrap tortilla in met sweet chili (loempia) saus.
Beleg hem met ui-ringen en veel geraspte kaas, en leg er een met loempia-saus besmeerde wrap tortilla (met de saus naar beneden) bovenop.
Klem het geheel tussen een "dubbel"rooster (te koop bij AH/tuincentrum) en 6 minuutjes op de barbecue. regelmatig keren. In 6 taartpunten snijden.
Er zitten 8 tortilla's in een pak en het is prima een paar uur van te voren te beleggen.
Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een grote bak kant en klare huzarensalade. Doe er een blikje "smac" boterhamwost, hamblokjes of een blikje
coned beef in kleine blokjes gesneden door, een zure bom in blokjes, enkele hardgekookte eieren in stukjes en versgehakte peterselie/bieslook. Doe er nog een lepel mayo of fritessaus door en doe er naar smaak evtl. wat zout en witte peper door. Even koel wegzetten en laten doortrekken. Je kunt hem daarna nog garneren of in het midden van een grote platte schaal leggen, op een bedje van slabladeren en eromheen groepjes kerstomaatjes, eipartjes,plakjes augurk, zilveruitjes/amsterdamse uitjes.
Vindt altijd gretig aftrek bij mij en is zo klaar.

Toegevoegd na 21 minuten:
Blauwekaasdip met groentestengels;
roer 200 g.mascarpone met 250 g. creme fraiche en 5-7 el melk glad.Doe hier 200.g. blauwschimmelkaas( blokjes), zout en peper door en pureer het kort. Snijd wortels en bleekselderij in de lengte in vieren en halveer ze evtl.
Leuk op een ronde schaal, kippedrumsticks (gegrild) groentestengels en een kommetje dip erbij.

Gegrilde ananas en aardappels;
Snijd enkele grote gekookte aardappels (20 min) in dikke plakken en 1 ananas eerst door de helft, middenkern eruit en dan ook in plakken. Roer 3 t. knoflook door 4 el olie en kwast darmee de ananas en aardappels mee in tijdens het grillen( 3-5 min. aan elke kant.

Vurige salsa;
Tomatenblokjes, gesnipperde ui. fijngesneden pepertje, fijngehakte koriander mengen met2-3 el.olijfolie,3 el. azijn, 2-3 el ketchup. Op smaak maken met zout en suiker.
amc
13 jaar geleden
Wat voortreffelijk is en er super uitziet:

- Neem een heel groot rond plateau. Heb je dat niet, neem dan een deksel van een emmer.
- Beleg het plateau met slabladen, b.v. eikebladsla.
- Snij daaroverheen verschillende slasoorten.
- Beleg het geheel met tomaten, komkommer, cherrytomaatjes, fetta, paprikaringen en uiringen.
- Giet daaroverheen wat dressing, maakt niet zoveel uit wat. Wat je maar hebt. Als je een kant en klare sladressing hebt, klop daar b.v. wat olijfolie door en giet het geheel eroverheen.
- Bestrooi de salade daarna met oregano of provencaalse kruiden.

Heerlijk voor bij de bbq. Iedereen heeft naast het vlees toch zin in iets gezonds en fris en het ziet er geweldig uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een prei-peer salade, maak deze een dag van tevoren. De prei is dan zachter, de smaak is wat verdeeld over de rest van de ingredienten:

-Een prei in dunne ringen
-een rode ui
-2 peren
-een brokje blauwe kaas
-pecannoten
-dressing naar keuze/smaak

Alles lekker een dag in laten trekken in de koelkast, overtollig vocht afgieten.
Op het laatst wat olijfolie eroverheen schenken en wat fijngemalen peper.

En ik heb nog een recept:

Bonen of kikkererwtensalade:

-1 Blik witte bonen, kikkererwten, reuzenbonen, kidneybonen etc. (wat je maar lekker vindt)
-2 handen vol platte peterselie
-een gesnipperde rode ui
-een gesnipperde paprika
-dressing (bv. olijfolie+citroensap+verse kruiden en versgemalen peper)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om grote groepen mensen gaat, zou ik gewoon bij de Makro of de Sligro (als je iemand kent met een pasje) van die grote emmers salades gaan halen.
Ook bij de supermarkt hebben ze best grote bakken salades voor niet veel geld.

Kun je daarnaast altijd nog een krop ijsbergsla in stukken snijden en vermengen met stukjes kaas en een sausje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat heel snel is is bij de supermarkt bakjes rundvleessalde , huzaresalde en kartoffelsalade halen en dat op een groot zilverenblad leggen en dan doe je een beetje mayo en ketshup of curry er op en als decoratie een eitje koken en in plakjes snijden augurkjes over de lengte snijden wat blaadjes sla er langs leggen en wat cherry gewone tomaatje in plakjes snijden en een beetje zilveruitjes er bij leggen en je bent met 10 min klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
RIJST PAPRIKA SALADE

Prima salade voor bij de barbecue. Kan makkelijk een paar uur van te voren klaar gemaakt worden.

Wat heb je nodig in de keuken:

kom voor de rijst salade

snijplank, klein groente en vleesmesje

citroenpers

kommetje voor dressing

olijfolie (voor in salades, 3 eetlepels)

peper uit de molen, zout

Boodschappen in huis halen:

rijst (lange korrel, bv basmati rijst), 2 ons

1 citroen (3 eetlepels sap)

1 groene paprika (1/2 nodig)

1 rode paprika (1/2 nodig)

of 1 hele paprika die half rijp is (half rood/groen)

bakje krulpeterselie

plak ham (ongeveer 1 ons)

Aan de slag:

Kook de rijst gaar en laat afkoelen.
Snijdt intussen de paprika's in hele dunne fijne stukjes.
Doe dat ook met de ham en de peterselie.
Pers de citroen uit. Overig sap eventueel invriezen in
ijsblokjeszakje. Maak een dressing van citroensap, olijfolie, versgemalen peper en zout.
Mix de dressing, paprika, peterselie en ham goed door de rijst en zet de salade afgedekt weg in de koelkast.