Kunnen de glazen schalen van Jamie Oliver in de magnetron?

Er staat niets op qua tekens of dat kan.
En ook in de oven?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

De glazen schalen van Jamie Oliver kunnen in de magnetron, maar niet in de oven.
Omdat de schalen uitverkocht zijn (ik weet niet of jij deze gekocht hebt bij Kruidvat?), vond ik geen informatie meer op een Nederlandse site.
Op een Engelse site vond ik wel nog informatie (ondanks dat ze ook uitverkocht waren). Daardoor kan ik alleen een Engelstalige site toevoegen:
https://www.heritagemint.com/jamie-oliver-recycled-serving-bowl.html
Als je doorklikt, vertellen ze nog iets meer over de warmte.
Deze informatie zal ik als foto toevoegen.
Het komt er op neer dat je er niet in kunt bakken, wel opwarmen.
Maar ben voorzichtig, want de schaal kan warm worden.
Toegevoegd op 04 mei 2019 17:29: tekst
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt! Had m gekregen van iemand.
Kan ik er wel kokend water in schenken zonder dat ie knapt?
Amadea
4 jaar geleden
Doe dat maar niet als de schaal uit een koele ruimte komt. Is ie op kamertemperatuur, dan zal het goed gaan. Maar bij een groot warmteverschil kan glas knappen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Daar zou ik mee uitkijken, omdat de glazen schaal dan in 1 keer gevuld wordt met kokend water. Een koele schaal waar in 1 keer water van 100 graden in wordt gedaan, zou ik niet uitproberen. In de magnetron zit koud voedsel in de schaal dat rustig steeds warmer wordt. Het glas warmt dan ook geleidelijk mee.
Ik heb zelf een keer gehad dat ik wilde stomen. Toen gooide ik ook in 1 keer kokend water in een magnetronschaal. De schaal sprong uit elkaar in heel veel stukjes.
Je kunt dan beter een schaal pakken die ook in de oven kan.
Probeer het maar niet uit. Zonde.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt!!.....