Zijn er meer soorten Pink Lady appels?

Als ik ponk lady appels koop bij de groenteboer smaken ze veel lekkerder en smaakvoller dan wanneer ik Pink Lady appels koop bij de supermarkt. Beide zijn gewoon vers en stevig. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

De Pink Lady is een kruising tussen de Lady William's en Golden Delicious.
Je hebt er dus niet meerdere soorten van.
Wat waarschijnlijk het verschil in smaak geeft, is waar de appel vandaan komt.
Omdat de appel het hele jaar verkrijgbaar is, wordt hij over de hele wereld gekweekt.
Het kan dus zijn dat de appel van de groenteboer uit Chili komt en de appel van de supermarkt uit Frankrijk.
De bodem waarop de appel groeit (voeding), neerslag en zon heeft toch invloed op de smaak van de appel.

https://www.verseoogst.nl/producten/pink-lady
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt, dat zal het zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Laat ze smaken! Waar ze ook vandaan komen; ze zijn over het algemeen toch wel heel lekker!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat zeker Sinondochter. Mijn favo appels al een poosje.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Me too! Manonnetje33