wat is het gezondst? cacaonibs, cacaomassa?

m.a.w. wat bevat het meeste cacao en wat is het gezondste en meest natuurlijke?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Gezondste voor wat? Als je uitgehongerd bent is een hamburger gezonder en voedzamer dan een bakje sla.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
gezond als in goed voor je lichaam op alle momenten voor een gezonde levenstijl
Ritsuka
5 jaar geleden
Ik eet gewoon regelmatig een blokje van een goede kwaliteit chocoladereep, en geniet daar van. Zeer goed voor de geestelijke gezondheid.

Het beste antwoord

Het maakt niet uit of het cacaopoeder op cacaonibs zijn, mits ze uit rauwe onbewerkte cacao bestaan. Alleen de cacaobonen die gedroogd/gefermenteerd tot poeder of tot brokjes (nibs) zijn vermalen, kan je als superfood zien met veel gezonde eigenschappen.
Deze rauwe cacao is in tegenstelling tot chocolade ongeraffineerd, puur en bevat dus geen suikers of melk of andere toegevoegde stoffen. Het is dus geheel onbewerkte cacao die zelfs niet verhit wordt en is dan ook in smaak net te vergelijken met chocolade.

De nibs, die enigszins lijken op hagelslag, zijn dan ook op zichzelf niet echt lekker om als zodanig te eten. Je kunt ze echter wel goed bij het ontbijt verwerken in de muesli, yoghurt, pap, smoothie of shake en je kunt er ze ook verwerken in het beslag van cake, muffins, koekjes en pannekoeken. Dit geldt overigens ook voor rauwe onbewerkte cacaopoeder.
amc
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Superfood is gewoon een marketingterm, zegt niks
amc
5 jaar geleden
Beweer ik dan ergens dat het iets anders is? Kan je nagaan hoe goed die marketing werkt....inmiddels is het er zo ingeslopen dat je het automatisch zo noemt zoals het bekend staat ;-)