Wie weet wat dit is, zat in een kerstpakket?

Het product zat in een kerstpakket, de onderzijde is dicht, het schroefje hoort erbij.
Het product is van hout, is het een notenhamer?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
anneliez
5 jaar geleden
ziet er niet echt uit als een hamer, maar geen idee wat het is.Zat er nog iets anders in het pakket waarmee je het moet combineren? Als er noten in zitten wordt de kans wel groter dat het daarmee te maken heeft
bamibal
5 jaar geleden
Ik vermoed dat het een bieropener is. De schroef haak je dan achter de kroonkurk.
Inekez1
5 jaar geleden
Is het hol? Er zit ook een gaatje in de steel. Als je het schroefje verwijderd, kun je er dan doorheen blazen ofzo? Kunnen steel en kop los van elkaar getrokken worden of zit dat vast? Wat zeggen je collega's? Die hebben vast ook zo'n ding gekregen.
bamibal
5 jaar geleden
Een variant op dit exemplaar: https://www.etsy.com/nl/listing/504884082/zwarte-walnoot-hout-flesopener-met
Inekez1
5 jaar geleden
Het zou kunnen werken als flesopener. De variant plankje+schroef is leuk, in z'n minimalistische eenvoud. Als deze luxe gelakte hamer ook een flesopener is, snap ik niet zo goed waarom ze er een lullig schroefje in hebben gedraaid in plaats van een iets meer gestyleerd stukje metaal.
Amadea
5 jaar geleden
Wat is het thema van het pakket? Daar zal het mee te maken hebben...

Antwoorden (2)

Het is een (wal)noten kraker!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het schroefje hoort er onlosmakelijk bij, want zonder schroefje kun je het niet gebruiken. Het is namelijk een flesopener uit Afrika.
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ knap gevonden