Of je nu een heel brood neerlegt of één kruimel, er komen bacterien op af, en sporen van schimmels. Die zijn overal, behalve in een steriele ruimte.
Maar om te kunnen gedijen is een vochtige omgeving nodig.
In een droge omgeving (of bij heel lage temperaturen) vindt dat proces niet of heel traag plaats. Wel vervallen de ingewikkelde moleculen (zetmeel, suikers) heel geleidelijk.
Maar dat kan vele jaren duren.
5 jaar geleden
jc54
5 jaar geleden
Dus.........nee, niet vanzelf. Er zijn meerdere factoren nodig voor het verteren.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Of.... Ja, maar alleen onder de juiste omstandigheden. @Leys
Je conclusie ontbreekt !
Wanneer je die nog even toevoegt heb je een prima antwoord.