Waarom wordt er in NL supermarkt geen schapenvlees verkocht?

Of gebeurt dit toch?

Toegevoegd na 24 minuten:
De meesten antwoorden met dat er te weinig vraag naar is.
Maar ik heb in mijn hele leven hier nog niet van gehoord. Dus (zonder mijn leeftijd te verklappen) is dit toch zeker al 30 jaar niet in de supers. En als het er niet is, kan het ook niet verkocht worden en is er dus geen vraag naar. De vicieuze cirkel.

Of is er een andere reden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
D'r wordt al zoveel gemekkerd en geblaat in Nederland! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een zoektocht naar Lamsvlees in NL. Toch staat lamsvlees naast vis bovenop in de culinaire wereld. Bij de Marokkaanse slagerij of een aantal Halal slagers kun je lamsvlees of zelfs geitenvlees vinden. Vraag ook gelijk erbij hoe je het moet klaar maken en de juiste kruiden etc, want als je het verkeerd klaarmaakt dan hoef jij het niet meer.
De onderstaande slagers en meer verkopen in ieder geval lamsvlees
http://www.jansenemmen.keurslager.nl/lamsvlees
http://www.degroenepassage.nl/degroeneweg.php

Antwoorden (8)

Omdat de vraag naar schapen vlees in de supermarkten heel klein is.
Zodra er genoeg klanten voor zijn zal de supermarkt het gaan verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt in de Nederlandse supermarkt wel degelijk lamsvlees verkocht.
Je vindt bij o.a. PLUS en Super de Boer behalve traditionele producten als rundvlees, varkensvlees, kip en kalkoen,ook kalfs- en lamsvlees,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het niet te eten is + het stinkt.

In een paar Zuidelijke landen eten ze het wel. Bah bah. Altijd even opletten als je vlees besteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin! Lamsboutjes zijn heerlijk en stinken niet hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lamsvlees is GEEN schapenvlees !!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet helemaal waar, de geur van een mannetjesschaap kan wel iets sterker zijn dan dat van een vrouwtje, maar het stinkt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit laat wel zien dat je best weinig verstand van Culinaire keuken hebt, maar dat geeft niks. Zo Bah hoeft ook weer niet bij.
Het wel en niet of de hoeveelheid vlees wordt bepaald door de markt. Blijkbaar is er niet genoeg vraag naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lamsvlees en schapenvlees is vlees van schapen dat wordt gebruikt voor consumptie. Er bestaan verschillende classificaties om te bepalen welk vlees nog als lamsvlees telt, maar doorgaans wordt het vlees van een dier dat minder dan een jaar oud is lamsvlees genoemd. Vlees van een ouder dier heet schapenvlees.

Dit laatste is veel vetter en heeft een uitgesproken olieachtige smaak die niet door iedereen gewaardeerd wordt. Vandaar....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet lekker! Niet te eten.

De meesten hier snappen niet dat lamsvlees geen schapenvlees is.

Lam = schaap

Lamsvlees = GEEN schapenvlees

Het is vies.

Daarom eten mensen het niet.

Dus geen vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ditzelfde vroeg ik mij af toen ik van de week Oprah voorbij zag komen met een item over voedsel, uit onderzoek kwam naar voren dat het meest gegeten vlees ter wereld, geitenvlees is. Ik stond perplex, ik had zo al mn geld op kip gezet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een zoektocht naar Lamsvlees in NL. Toch staat lamsvlees naast vis bovenop in de culinaire wereld.

Bij de Marokkaanse slagerij of een aantal Halal slagers kun je lamsvlees of zelfs geitenvlees vinden. Vraag ook gelijk erbij hoe je het moet klaar maken en de juiste kruiden etc, want als je het verkeerd klaarmaakt dan hoef jij het niet meer.
De onderstaande slagers en meer verkopen in ieder geval lamsvlees
http://www.jansenemmen.keurslager.nl/lamsvlees
http://www.degroenepassage.nl/degroeneweg.php