Wat ik altijd doe, en goed werkt:
- voeg eetlepel zout toe in het pannetje
- leg de eieren erin
- voeg heet water uit de kraan toe
- zet het pannetje minstens twee minuten op LAAG vuur om de eieren te laten wennen
- zet daarna het vuur hoog.
- als het water kookt: zet het vuur zo hoog, dat de eieren niet dansen waardoor ze open kunnen gaan.
________

Gevonden inductietip zacht gekookt eitje:
De inductie wordt ingesteld op 80 graden. Gaatjes prikken (in jouw geval dus niet) en wat zout in het water. Als het water 80 graden is, gekoelde eieren erin en 10 minuten laten liggen. Uitlopen doen ze niet aangezien het water niet borrelt. Doordat het eiwit langzamer stolt wordt dit zachter.
Toegevoegd op 18 augustus 2018 09:04: bron, tekst
SimonV