Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

worden in nederland ook paarden met name voor des slacht gehouden?

waar wordt dat vlees dan voor verwerkt? in België wordt het gegeten

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Amadea
5 jaar geleden
Paardenrookvlees ligt in elke supermarkt bij de vleeswaren....
ronron1212
5 jaar geleden
Paardenbiefstuk, paardenworst paardenrookvlees en paarden worden inderdaad ook geslacht hiervoor.
redhouse
5 jaar geleden
Er worden geen speciale vleespaarden gefokt.
Er worden wel pony's en kleine paarden opgekocht voor de slacht in Italië
ronron1212
5 jaar geleden
@redhouse ook in nederland worden paarden geslacht.
https://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisch-ondernemen/dieren-houden/identificatie-en-registratie-dieren/paarden/regels-voor-de-slachterij
LeonardN
5 jaar geleden
@ronron1212 De vraag is niet of er paarden worden geslacht, maar of ze er specifiek voor gehouden worden. In Nederland worden ALS paarden geslacht worden er vooral paarden geslacht die als loop/ren/verzorgdier hebben gediend. Je bron bewijst (zover ik zie) niet dat er "slachtpaarden/vleespaarden" worden gehouden, zoals men vleeskoeien en vleesvarkens houdt.
Ik zeg niet dat er geen vleespaarden worden gehouden in Nederland, maar dat zal weinig zijn gok ik zo. Dit zijn dingen waar we het over eens kunnen zijn:
-In Nederland wordt paardenvlees berkocht en geconsumeerd
-In Nederland worden paarden geslacht
-In het buitenland worden paarden speciaal gefokt voor consumptie De vraag is nu Worden er in Nederland ook paarden SPECIAAL gefokt/gehouden voor vleesconsumptie?
Ik gok van niet, maar kan er naast zitten.
Paardenvlees wat we hier consumeren zal voornamelijk buitenlands zijn of van paarden komen die een ander doel dienden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee in Nederland worden ervoor zover ik kan vinden geen vleespaarden speciaal voor de slacht gehouden, er worden wel manegepaarden en rijpaarden geslacht als deze oud en op zijn. In Nederland wordt ook paardenvlees gegeten overigens.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding