Zijn stickers op fruit eetbaar en gemaakt van eetbare grondstoffen?

Uiteraard kan het geen kwaad als je een stickertje van een appel eens een keer eet. Worden deze stickers gemaakt van eetbare grondstoffen en wat is de mening/statement van het NVWA

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
16.3K
marjolein55
5 jaar geleden
Nou ik zou het in geen geval eten,eet liever een appel zonder stickertje erop.

Het beste antwoord

Stickers op fruit en groente zijn eetbaar. Voedsel- en warenautoriteiten keuren het goed om ze te eten.
Toch moet hier een slag om de arm worden gehouden: eetbaar betekent hier 'veilig om te eten'.
Een onderzoeker kon geen informatie vinden die erop wees dat de stickers standaard van een eetbare stof worden gemaakt.
Daarnaast blijken mensen zich soms te verslikken in de stickers.
SimonV
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+De vraag is idd zodanig dat je natuurlijk kan steggelen over de vraag wat "eetbaar" betekent.