Valt Lucovitaal Gewichtstoename onder vloeibare voeding?

Yoghurt, vla, gezeefde soep etc valt onder vloeibaar voedsel volgens de definitie. Maar hoe zit dat met proteïne shakes? Er zitten geen vezels oid in en is geen volledige voeding.

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/lucovitaal-gewichtstoename-60052918

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Utrecht
5 jaar geleden
Het is in ieder geval erg duur voor wat het bied. Een mengsel van voornamelijk melkpoeder en glucosestroop/maltodextrine.
Ritsuka
5 jaar geleden
Tip: mocht je aan de eiwitshakes willen, kijk dan eens bij Body&Fit. De Whey Perfection is puurder en goedkoper dan dit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik wil geen shakes persee maar mag nu alleen vloeibaar voedsel voor een onderzoek. Dit heb ik nog in huis.
Weet iemand of dat onder vloeibaar voedsel valt?
Erna55
5 jaar geleden
Je moet voor één dag alleen vloeibaar voedsel tot je nemen, vanwege een onderzoek.
Het ziekenhuis geeft als lijstje mee: yoghurt, vla en gezeefde soep.
Voor één dag kun je je toch wel aan deze regel houden ?

Antwoorden (1)

Nee, dit middel is een aanvulling op volwaardige voeding. Het vult aan met koolhydraten, suikers en eiwit. Je mist dus waardevolle voedingsstoffen als vezels, mineralen en vitaminen.Om er meer voeding van te maken zou je het poeder op kunnen lossen in (liefst volle) yoghurt met wat fijngemaakt fruit erdoor vanwege de vezels of nog beter in pap waar havermout of dergelijke in meegekookt is. Met de staafmixer kun je echter ook vloeibaar voedsel maken.
amc
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat is niet de vraag. Ik weet al dat het geen volledige voeding is, dat staat zelfs in mijn vraag.
Ook staat er dat ik alleen vloeibaar voedsel mocht die dag. Fruit en havermout etc is geen vloeibare voeding. De enig e vraag is; valt dit onder vloeibaar voedsel. Mag je dit als je alleen vloeibaar mag eten een dag VOOR een onderzoek.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je mag bv een pasta maaltijd ook niet pureren en dat dan in ene vloeibaar voedsel noemen. Dat is het geen vloeibaarvoedsel maar gepureerde vaste voedsel.
amc
5 jaar geleden
Je hebt gelijk, als je het zo stelt . Ik wist niet dat het een onderzoek betrof en écht vloeibaar moest zijn. Als je het zo stelt kan je het best voeding noemen...je voedt je er namelijk mee.
Het is geen vloeistof als water zonder enige voedingsstoffen. Het poeder bevat eiwitten en suikers die voor energie zorgen. Het bevat voedingsstoffen en dan kan je het voeding noemen, ook al is het niet volwaardig. Zeker voor een keer kan het geen kwaad!
Erna55
5 jaar geleden
Je moet voor één dag alleen vloeibaar voedsel tot je nemen, vanwege een onderzoek.
Het ziekenhuis geeft als lijstje mee: yoghurt, vla en gezeefde soep.
Voor één dag kun je je toch wel aan deze regel houden ?