Allergie voor schaal en schelpdieren maar ei kan ik wel eten?

Ik heb een allergie voor schaal en schelpdieren, nu vraag ik me af waarom ik wel een ei kan eten die zit toch ook in een schaal?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kijk even op allergiedietisten.com voor je antwoord

Antwoorden (1)

Een allergie heeft met de schaal om iets heen niets te maken....het gaat om de inhoud van een schaal en de stof daarin die jouw immuunsysteem als 'vreemde stof' ziet en deze dan niet accepteert. De schaal eet je niet dus....

Meestal wordt een voedselallergie uitgelokt door bepaalde eiwitten. De meeste voedselallergieën worden vooral veroorzaakt door sojabonen, noten/pinda's, koemelk,
kippeneieren, schaaldieren en vis en ook gluten. Als je dus veel pech hebt kan het ook zo zijn dat je niet alleen voor schaaldieren allergisch bent maar ook voor het eiwit in kippeneieren.
amc