Musket is zeer fijn, uit ronde korreltjes bestaand suikergoed, dat men op banketwerk strooit.

Flik is een terugvorming uit flikje: een soort chocolaatje dat werd geproduceerd door de Amsterdamse chocoladefabriek van Caspar Flick, die in de 18e eeuw leefde.
Over Flick zelf en over wie wanneer deze naam heeft bedacht, is niets bekend. Zijn fabriek, later onder de naam Erven Caspar Flick & Co, bestond tot 1923. Flikje was inmiddels al een soortnaam geworden: volgens Sanders (1993) werden flikjes door diverse winkeliers nagemaakt en Van Dale 1872 verstaat onder fli(c)kje ook een “besuikerd rond chocolade-koekje”.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Musketzaad