Als ik zalm bak stinkt het zo verschrikkellijk. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
7.5K

Antwoorden (4)

misschien is je zalm bedorven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zalm heeft, net als bijna iedere vissoort, een typerend geurtje. Het kan zijn dat jij dat gewoon niet zo lekker vind ruiken, ieders geurbeleving is weer net wat anders, dus dat kan heel goed.

Let er wel op dat je verse zalm gebruikt, want zalm die bedorven is stinkt sowieso.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
De geur ontstaat door het vet en dan vooral van gekweekte zalm, die vetter is dan wilde.
Wat je bakt zijn waarschijnlijk de moten met het vel er nog aan. Onder het vel bevindt zich het vet.
Probeer maar eens een stuk zalmfilet zonder vel te bakken. Je zal merken dat de geur aanmerkelijk minder doordringend is. Maar alle vis heeft zijn geur bij het bakken/somen/stoven. Dit heeft niets met rot te maken. Rotte vis ruik je voor de bereiding al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is je vis te oud.