Waar kan ik vega gerechten vinden die alle nodige vitamines bevatten?

Ik eet veel vegetarische gerechten. Nu valt mij op dat in recepten vaak crème fraiche of zure room wordt gebruikt om vitamines aan te vullen. Ik hou helemaal niet van die romige nasmaak en dus eet ik saaie droge schotels waar ik niets aan vind. Hierdoor heb ik minder plezier in eten, eet ik weinig en val zelfs af (laatste is absoluut niet wenselijk!). Weten jullie lekkere recepten met groenten en vleesvervangers maar dan zonder zuivel erin? En wat afwisselends? Calorieën maken niet uit ik moet echt aankomen. Ik eet wel eieren e.d. Alvast bedankt!

Antwoorden (1)

het gaat meer om proteienen ofwel eiwitten combineer peulvrucht met granen en eet 2 ons groenten en fruit op lege maag dus bijvoorbeeld pasta met erwten boter salie plus salade, bonen met rijst plus groente, sojakaas met gierst plus groente, brood met pindakaas plus groente, meerdere peulvruchten in 1 maaltijd is af te raden meerdere granen combineren is aan te raden eet smakelijk

Toegevoegd na 4 minuten:
ik ben ook te dun geweest dit dieet zal je weer op gewicht helpen dus borden vol rijst met bonen en vergeet de groenten niet succes!

Toegevoegd na 2 dagen:
hahaha ik moet echt meer kommas zetten je zou kunnen denken dat je de groenten moet vergeten en ik je niet succes zou wensen maar hopelijk komt het toch over ik heb jaren gekampt met ondergewicht het peulvruchtengranen dieet heeft mij gered 1 deel peulvrucht op 2 delen granen droge peulvruchten lekker goedkoop koken met hooikistmethode scheelt je gas dus even koken en dan warm inpakken gaart nog uren na plantaardige eiwitten verteren makkelijker dan dierlijke aldus dat boek Fit for live moge je weer snel op gewicht zijn ik weet hoe erg het kan zijn en wens het niemand toe dus aan de rijst met bonen!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Waarom op een lege maag eten?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
sorry komma vergeten fruit op lege maag bedoelde ik, heb dit uit boek "Fit for live" uit 1985 door amerikaans stel, als de maag leeg is verteert het fruit beter zodat de vitaminen beter worden opgenomen na 20-30 minuten kan je weer andere zaken eten en drinken