wat is de top 5 van de meest verkochte koekjes in nederland

we willen graag weten wat de top 5 is van de meest verkochte koekjes in nederland, want op internet is dat bijna niet te vinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Kletskoppen...

Ik denk: Stroopwafels Gevulde koeken "Roze" koeken Speculaas (vooral oudere mensen) Appelkoeken

Dont forget the simpele biscuitjes, bokkepootjes en koffiekoekjes! Toegevoegd na 2 minuten: Bastogne, zaanse huisjes, zoenen, mergpijpjes, kaakjes, kokosbiscuitjes etc etc

Biscuitjes Lange vingers Spritsen Bastognes Pennywafels Dat was jaren geleden al de top 5, en volgens mij, als ik zo in de gemiddelde koektrommel kijk, is daar nog maar bitter weinig in veranderd. Natuurlijk worden er ook heel veel stroopwafels, gevulde koeken, bokkenpootjes, merkpijen, cakejes, noem maar op verkocht, maar deze vijf behoren vaak nog tot de 'standaard uitrusting' categorie 'heeft bijna iedereen wel regelmatig in huis'. Als ik me niet vergis staat op zes het gewone speculaasje. Omdat dat (als 'koffiekoekje') echter in het overgrote deel van de horecabij de koffie wordt gegeven, is het vermoedelijk wel het meest gegéten koekje. Biscuitjes en lange vingers zijn de meest populaire koekjes voor kleine kinderen, spritsen zijn er in de meeste vormen en maten, en de andere twee zijn gewoon razend populaire toppers, van een merk of merkloos. Toegevoegd na 59 seconden: Merkpijen ?? Effe wat anders gaan doen geloof ik..... MERGPIJPEN. Zal wel komen omdat ik ze zelf niet lust.

Eierkoeken.

Volgens mij staan de chocolate chip coockies tegenwoordig ook in de top 5 of vlak daaronder.

- bisquitjes - chocolade koekjes - lange vingers - de kinder koekjes (Sultana, K3, enz) - lange vingers ... doe mij maar de choco wafels van "Kanjers" oeh wat zijn die lekker! ---------------------------------------------- ps: er staat een soort gelijke vraag op GV. http://www.goeievraag.nl/vraag/koekjes-gegeten-nederland.56151

Bij de thee; mariakaakje, knappertjes, zaanse kermis, biscuitjes met chocolade laagje en suiker dubbele biscuit met vanille-chocovulling. Bij de koffie;Bastogne koeken, Bokkepootjes, Allerhande ( roomboter zandkoekjesmix) Krakelingen ( of bladerdeeg mix) Kletskoppen Bij de jeugd; Roze koeken (Glacees) Gevulde koeken. Penny wafels, Kapitein koek (ontbijtkoek) Sultana`s Bij de kleintjes; Liga koeken, Lange vingers, Likkoekjes, Schuimpjes, Kleine figurenkoekjes.

Hier staan in ieder geval de roze koeken op nummer 1. Daarna volgen mergpijpen, pims, stroopwafels en scholiertjes

Je moet ff een alevering van het afgelopen seizoen van `Ik hou van Holland`opzoeken, daar doen ze altijd die lijstjes en die is er dit seizoen zeker in voorgekomen. Heb hem nog gezien, weet alleen de exacte top 5 niet meer.

Ik denk dat je deze vraag heel goed bij de fabrikant kunt neer leggen ,die weten meestal wel exact welke koekje het meest verkocht wordt.

roze glacé-koeken gevulde koeken mariakaakjes boterkoekjes kletskoppen e/o bokkepootjes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100