Waarom zit hagelslag niet in een fles?

Lijkt mij handiger, dan kan alles er veel makkelijker uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Glazen verpakking (een fles) is duurder en zwaarder (denk aan transportkosten). Bovendien is het breekbaar, en dat is niet handig, omdat hagelslag-verpakking vaak door kinderen ter hand genomen wordt.

Een goede reden lijkt mij dat hagelslag niet vloeibaar is. Toegevoegd na 49 minuten: Ja het is zo simpel. Kostenplaatje natuurlijk. Iedere fabrikant wil zo veel mogelijk verdienen. Bovenaan zit een rechthoekige opening en de hagelslag VLIEGT er bij mij uit... is een kwestie van op z'n kop houden voor maximaal en super snel genot! Als je nou zoveel haast hebt met de hagelslag waarom maak je dan niet het kartonnen doosje gewoon open aan de bovenkant, sneller kan 't niet.

U sluit de fles met 22° in kast of waar dan ook koelt het af naar 15° de lucht moet z'n vocht kwijt en de hagelslag is nat. Nou dat plakt en gaat schimmelen Ook het transport zou lastig zijn. Indien de lucht vochtigheid altijd constant zou zijn een prima idee

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100