Hoe zorg ik ervoor dat mijn worteltjes knapperig blijven?

Gisteren heb ik een bos worteltjes met loof gekocht. Op dat moment waren ze lekker knapperig. Maar vandaag zijn ze al een stuk slapper en minder smakelijk.
Hoe kan ik voorkomen dat ze slap worden? Ik heb ze buiten de koelkast bewaard en het loof eraan laten zitten.

Toegevoegd na 1 uur:
Dank voor de antwoorden! Ik weet wat me te doen staat. :-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

In de koelkast! Loof maakt niet uit. Ik zou ze onder water in de koelkast zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ga er vanuit dat de wortel vocht verliest, dus als je ze in het water zet, dan zouden ze weer water op moeten zuigen. Probeer het anders eerst met een paar worteltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in een bakje met water in de koelkast zetten. dan drogen ze niet uit. buiten de koelkast drogen ze heel snel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Worteltjes met loof eraan blijven in de koelkast 2-4 dagen vers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de koelkast met een natte theedoek erom gewikkeld (zoals je ook asperge moet bewaren)