waarom is een bierflesje 33cl en het bij horende glas soms maar 25cl ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Dan moet je een groter bierglas halen of vragen in het restaurant

Antwoorden (1)

Dan is het niet in een keer op! en misschien wil je daarna nog een flesje omdat het restant 8cl een bodempje is; vanuit de gedachte van de bierbrouwer: omzet.

Er zijn heel veel verschillende bierglazen, dus misschien drink jij jouw biertje wel uit het verkeerde glas.
Afgezien daarvan zijn er veel soorten hele grote bierpullen, zo je dat prettiger zou vinden.

Kijk eens in de bron waarin veel verschillende glazen voor veel soorten bier staan. Proost!