Wat is het beste om bij het avondeten te drinken?

Water, wijn, sap, cola? Of beter helemaal niets? Of maakt het geen verschil?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is verstandiger om een half uur voor of een half uur na de maaltijd pas wat te drinken. Het drinken tijdens de maaltijd heeft een negatieve invloed op de spijsvertering en kan ook gasvorming veroorzaken. Als je dan toch wilt drinken tijdens de maaltijd drink dan in ieder geval geen prik of melk. Water is dan de beste optie.

Bronnen:
http://www.healthylives.nl/voeding/wat-is-...

Als je Sonja (ja daar is ze weer) moet geloven is een glaasje rode wij bij het avondeten zeer goed. Ikzelf ga voor een flink glas water, sneller vol gevoel en geen calorieën, wat wil je nog meer?

Helemaal niets is het beste. Toegevoegd na 2 minuten: Maar mensen die willen afvallen willen nog wel eens veel water drinken zodat hun maag voller zit. Toegevoegd na 3 minuten: In principe hindert drinken bij eten een goede spijsvertering en kan ook gasvorming tot gevolg hebben.

Japanners zweren bij soep eten/drinken voor het eten.

Beter om tijdens het eten niet te drinken. Zo kunnen de enzymen in je speeksel en het maagsap beter hun werk doen. De spijsvertering werkt dan beter. Maar ja, een glaasje wijn is natuurlijk niet te versmaden ;)

Dat hangt helemaal af van wat je gaat eten. De wijn of het bier dat het beste bij een gerecht past kan sterk wisselen. Het moet passen bij de ingredienten en de manier van bereiden. Bij sommige gerechten kun je inderdaad beter sap, water of thee drinken. Als het alleen gaat om de gezondheid en algemene gesteldheid; cola stimuleert de spijsvertering, is energierijk en vult lichaamsvocht op een goede manier aan.

Tijdens het eten hangt er van af wat je eet, maar een glasje melk vindt ik wel lekker of net andersom een glasje cola is ook niet te missen. En na het eten drink ik meestal een glasje water... Maar eerst goed eten, dan een glasje water is ook niet verkeerd. Je hoeft niet perse iets te drinken bij het eten.

Wij drinken altijd een glas halfvolle melk bij 't avondeten, heb gelezen dat dit ijzer & vitamines uit je eten onttrekt? en ook ivm afvallen, is 't dan goed om melk te drinken tijdens 't avondeten.

Bronnen:
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php...

glaasje ochtendurine schijnt gezond te zijn

water, je moet goed drinken, maar niet al die onzuivere drankjes.

Ik drink altijd water en voel me daar goed bij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100