Waarom vinden veel mensen friet uit een puntzak lekkerder dan friet uit een bakje?

Zit dit tussen de oren, of ligt er een diepgaandere reden achter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
AWM
13 jaar geleden
Is dat zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hoor ik vaak.. Ik zeg toch ook: veel mensen en niet ALLE mensen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je frietjes daar een punt aan kunnen zuigen

Het beste antwoord

Puur omdat het lekker ouderwets is en daarom extra lekker. Het blijft ook veel langer warm dan in een bakje maar persoonlijk vind ik dat je zonder dat het erg is je vingers af kunt en mag likken, genieten dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaa, heerlijk he!

Andere antwoorden (8)

Ik denk vanwege het klaaien, de manier van eten. Daarom heb ik juist een hekel aan de puntzak.

De smaak is er niet anders om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klaaien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, is dit geen normaal woord? Klaaien = Smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kon het niet :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal kunnen dat het alleen in het Groningen/Drenthe wordt gebruikt hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klaaien is voor mij geen onbekend woord. +1 wolgen voor je antwoord om met je vingers het zakje tot aan de bodem uit te klaaien.
puntzak koelt minder snel af dan een normaal patatbakje.....

ook de punt die houd zo lekker vast in de hand...

nadeel van de puntzak is dat de frietjes soms moeilijk te pakken zijn die onderop zitten maar ja ze zijn vaak nog wel warm ha ha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk zal ik niet snel friet buiten eten. Wij halen het bij onze frietboer,die nog steeds de pataten zelf schilt en snijdt. Eenmaal thuigekomen stort ik ze op een bord en eet ze daarna op. Maar niet met een vork,maar met de vingers,dat vind ik persoonlijk lekkerder,zal ook wel tussen de oren zitten,net zo als het de voorkeur geven aan zak of bak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je dan veel meer krijgt,er gaat toch haast niks in zo'n klein rot bakkie

zelfde geldt voor kibbelingen,je krijgt zeker anderhalf keer zoveel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat het tussen de oren zit, volgens mijn vrouw zit daar in elk geval ruimte genoeg.
Maar ik vind het gewoon lekker uit zo'n puntzak, en je krijgt er zulke lekkere vette vingers van.
Uit zo,n plastic bakkie vind ik maar niks, net of je thuis zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ervaring is leuker dan een simpel bakje, daarom gaan dingen ook lekkerder smaken, door de leuke ervaring die erbij gepaard gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nostalgie!enn men denkt dat er meer in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het blijft langer warm.ook de mayo doen ze dan halverwege er al in zodat je onderin nog mayo hebt,en die is dan ook lekker warm.en het houdt natuurlijk ook veel makkelijker vast.van een bakje krijg je kramp in je handen.